Opstelling: Martin Berens, Rene Streuer, Jeffrey Berens (Dillan Schulte), Jan Willem Wubkes, Justin Katuin (Jesper Swieters), Twan Steffens (Jordy Bosch), Leon Heegen, Johan Bos, Niek Huser, Remco Huser, en Leon Steffens.

Scheidsrechter: J. Hoorn

Gele kaarten: Jan WIllem Wubkes (Schoonebeek) en Bart Kootstra, GerritJan Ensing en Roan Moes (KSC)

Donderdag 14 april 2022: KSC – Schoonebeek – Titan 1 -3 (0 – 2)

39 min: 0-1 Twan Steffens

45 min: 0-2 Remco Huser

49 min: 0-3 Remco Huser

68 min: 1 -3 Jordin Blaak

Na de 1e nederlaag van het seizoen afgelopen zondag, stond donderdagavond de altijd lastige uit wedstrijd tegen KSC op het programma. In Schoonoord wisten de mannen in het groen en rood met 1-3 te winnen wat een uitstekende reactie was op de vervelende nederlaag van afgelopen zondag.Vanaf de aftrap was het duidelijk, 1 richtingverkeer richting het doel van KSC. Schoonebeek zat er kort op, won nagenoeg alle duels en de druk vooruit werd hoe langer het duurde groter en groter. Het was wachten op de eerste doelpunten aan Schoonebeker zeide. Nadat León Steffens de paal had geraakt, en een kans kort daarvoor over had gekopt was het Twan Steffens die in de 39e minuut de ban brak. Een vrije bal (zie video) schoot hij hard en strak achter de doelman van KSC.

Schoonebeek stond nog te genieten van de uitstekende goal van Twan Steffens en was niet scherp na de aftrap. De “feestvreugde” werd bijna bedorven door een zeer gevaarlijk aanval van KSC. De bal werd voor getrokken vanaf de linkerkant en Haandrikman kwam oog in oog met doelman Berens maar met een katachtige reactie wist hij de gelijkmaker te voorkomen. Voor rust zat er nog meer kruid in het vat want na een uitstekend omschakel moment in de 45e minuut kwam de bal na een mooie pass van Niek Huser bij Remco Huser die de bal vervolgens snoeihard in de verre hoek ramde en zo de 0 – 2 ruststand op het scorebord schoot. Na de thee ging Schoonebeek door waar het gebleven was, druk zetten en vooruit voetballen. Dit resulteerde al snel in de 3-0. Het was wederom Remco Huser die zeer attent was en de bal binnen wist te tikken.

Hierna kabbelde de wedstrijd wat voort, Schoonebeek hoefde niet en KSC was niet bij machte om nog aan te zetten laat staan door te drukken. Wel redde Jordin Blaak de eer voor KSC door een makkelijk gegeven vrijbal te verzilveren en zo de 1-3 eindstand verzorgde. Als Schoonebeek iets nauwkeuriger was geweest in de omschakeling had er misschien nog wel wat meer ingezeten maar op de 1-3 eindstand viel weinig af te dingen.In de 65e minuut maakte Jesper Swieters na 2,5 jaar van afwezigheid zijn rentree en viel zeer verdienstelijk in. Ook de “jonkies” aan de kant van Schoonebeek deden het meer dan uitstekend. De 16-jarige Leon Hegen speelde een prima wedstrijd wat hij met een beetje meer geluk zelfs had kunnen bekronen met een doelpunt (lob over de keeper naast). Ook de 18 jarigen Twan Steffens en Remco Huser waren donderdag “goud” waard voor Schoonebeek en bekroonden beide hun optredens met een doelpunt en Remco zelfs met twee.

Een fijne en zeer welkome opsteker voor de mannen uit Nieuw-Schoonebeek want aanstaande maandag (2e paasdag) speelt Schoonebeek wederom een lastige uitwedstrijd. Om 14:00 uur wordt er afgetrapt in Zwartemeer tegen Zwartemeerse-Boys.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.
Kan een afbeelding zijn van de tekst 'MAANDAG 18 APRIL 2022 Buinen 1 14:00 18e ronde DSC'65 1 Gasselternijveen 1 14:00 w Sleen 1 KSC 1 14:00 Titan 1 Zwartemeerse Boys 1 14:00 Schoonebeek 1'