Voor het voetbal betekent dit (bron www.knvb.nl):
Vanaf maandag 11 mei mogen ook degenen die ouder zijn dan 18 jaar weer georganiseerd buiten sporten mits er 1,5 meter afstand wordt gehouden
(voor jeugd t/m 18 jaar was dit al toegestaan, waarbij kinderen t/m 12 jaar ook zonder 1,5 meter afstand mogen trainen).

Hoe dit precies vorm gaat krijgen bij de senioren van v.v. Schoonebeek is met name afhankelijk van de betreffende trainers en het plannen van de trainingen in relatie tot de veldbezetting.
===========================
Wedstrijden zijn nog niet toegestaan en er mag nog geen gebruik worden gemaakt van de kantine, gezamenlijke kleedkamers en douches. Er zijn geen restricties aan de groepsgrootte zolang men onderling maar 1,5 meter afstand houdt.

Officiële sportwedstrijden en competities kunnen vanaf 1 september plaatsvinden zonder publiek, mits het coronavirus onder controle blijft. Dit geldt voor het amateur- én betaald voetbal.

Verenigingskantines kunnen naar verwachting open vanaf 1 september.

Zie ook Samen Vooruit, voor meer informatie over het opstarten van verenigingsvoetbal; https://www.knvb.nl/samenvooruitVind hier tips, trainingsvormen en de protocollen hoe om te gaan met veilig sporten op de club.