Zondag 27 mei 2018: EHS’85 – Schoonebeek 3 – 2  (2–2)

10 min: 0-1 Justin Katuin
13 min: 0-2 Justin Katuin
39 min: 1-2 Sammy
42 min: 2-2 Richard Fuhler
48 min: 3-2 Boy Mestemaker

Schoonebeek besluit competitie met uitnederlaag

Voor de laatste wedstrijd van het seizoen 2017/2018 moest Schoonebeek op bezoek bij EHS’85. EHS had nog een kleine kans op de derde periode, voor Schoonebeek stond er niets meer op het spel. Schoonebeek kwam binnen een kwartier op een terechte 0-2 voorsprong, maar gaf deze weer weg door drie persoonlijke fouten. EHS hield dan ook de drie punten in eigen huis met een 3-2 overwinning. Een periode zat er helaas niet in.

Schoonebeek begon goed aan de wedstrijd, ondanks het warme weer legde men voldoende energie in de wedstrijd. Schoonebeek kwam dan ook al snel op een 0-2 voorsprong door twee doelpunten van Justin Katuin. In de 10e minuut werd Katuin weliswaar zwaar gehinderd, maar hij kon doorgaan en wist zo de 0-1 binnen te werken. In de 13e minuut loste Katuin een afstandsschot van grote afstand op het doel, die via de binnenkant van de paal binnen viel, 0-2. Hierna kwam EHS wat beter in de wedstrijd, maar had persoonlijke fouten van de Schoonebeek verdediging nodig om tot scoren te komen. In de 39e minuut kwam een corner van EHS voor het doel, doelman Berens riep “los”, en dat deed hij ook zodat Sammy binnen kon koppen, 1-2. In de 42e minuut kon Richard Fuhler een steekpassje van Johan Bos oppikken en vervolgens doelman Berens passeren, 2-2.

De tweede helft begon slecht voor Schoonebeek, want in de 48e minuut kwam men al op achterstand. Wederom was een persoonlijke fout de oorzaak, doelman Berens werd gepasseerd maar Johan Bos kon nog ruim voor de lijn de bal ruimen. Echter Bos schoot de bal vol tegen het lichaam van de inkomende Boy Mestemaker aan, waarop de bal in het doel kaatste, 3-2. In de rest van de tweede helft probeerde Schoonebeek het wel, maar de echte wil op een beter resultaat ontbrak. Ook EHS had nog wel een aantal mogelijkheden, maar ook deze leverden niets meer op. Opmerkelijk moment in de tweede helft was nog de laatste wissel van EHS; Ronald Muter ging eruit en een speler die zaterdags ervoor nog 6x had gescoord in de JO15 tegen SWB kwam erin.

Met deze nederlaag in de laatste wedstrijd ging het seizoen een beetje als een nachtkaars uit voor Schoonebeek. Door de andere uitslagen won EHS niet de derde periode, maar ging deze naar HOC. Beide teams zijn nu klaar en zullen elkaar volgend seizoen ongetwijfeld wederom in de vierde klasse tegen komen.