UPDATE: woensdag 16 mei eerst NOG een halve finale tegen een zaterdagteam, fc Wolvega. De winnaar van deze halve finale gaat naar de finale in Joure op 2 juni.

————————————————-

Op het werkelijk prachtige sportpark Boerbos van Rolder Boys werd de wedstrijd vooraf gegaan door een prima vuurwerkshow.

De wedstrijd begon vervolgens aftastend van beide kanten. Uiteindelijk ontvouwde de wedstrijd zich in een gelijk opgaande strijd waarbij de grootste kansen waren voor Schoonebeek maar de bal aan de andere kant in het netje ging, 1-0 voor Rolder Boys.

Uiteindelijk werd Schoonebeek steeds sterker en sterker maar gingen de meerdere levensgrote kansen er maar niet in. In de 2e helft begon Schoonebeek fel en vol vertrouwen. Dit uitte zich in een eenzijdige wedstrijd waar Rolder Boys helemaal zoek werdt gespeeld maar wederom gingen er een groot aantal 100% kansen er niet in.

Uiteindelijk werd de stand gelijk getrokken door Eduard Bos die nog geen minuut daarvoor was ingevallen. Uiteindelijk zette Schoonebeek door maar wilde het scoren simpelweg niet lukken waardoor de eindstand 1-1 werd. Dit betekende dat een zenuwslopende penaltyreeks de beslissing moest brengen. In de afsluitende penaltyreeks schoot Schoonebeek nu wel alles raak en Rolder Boys misten er twee wat een 3-5 eindstand betekende.

Zo zet Schoonebeek 2 een unieke prestatie neer door als seniorenteam de bekerfinale te halen. Deze finale is op zaterdag 2 juni in Joure en de tegenstander is LEO 2 uit Loon.

Spelers en begeleiding, gefeliciteerd met het bereiken van de BEKERFINALE!