Schoonebeek Weiteveense Boys (SJO SWB)

WEDSTRIJDVELDEN SWB
Eerste seizoenshelft*

TEAM TERREIN
SWB JO19-1 v.v. SCHOONEBEEK
SWB JO17-1 WEITEVEENSE BOYS
SWB JO15-1 v.v. SCHOONEBEEK
SWB JO13-1G v.v. SCHOONEBEEK
SWB JO12-1 v.v. SCHOONEBEEK
SWB JO11-1 v.v. SCHOONEBEEK
SWB JO10-1 WEITEVEENSE BOYS
SWB JO9-1 v.v. SCHOONEBEEK
SWB JO8-1 WEITEVEENSE BOYS
SWB JO8-2 v.v. SCHOONEBEEK
SWB MO17-1 WEITEVEENSE BOYS
SWB MO11-1 WEITEVEENSE BOYS

* Na de winterstop wordt er geruild van wedstrijdveld

SJO SWB is het samenwerkingsverband tussen v.v. Schoonebeek en s.v. Weiteveense Boys, voluit: Samenwerkende Jeugd Opleiding Schoonebeek Weiteveense Boys.

Door schommelingen in het aantal jeugdleden wat ook voorkwam bij buurvereniging s.v. Weiteveense Boys, wisselden beide verenigingen in 1999 van gedachten om te spreken over samenwerking met als doel om de jeugd aan het voetballen te houden.

De visies over de mate van samenwerking verschilden aanvankelijk maar op 20 mei 2003 werd het samenwerkingsverband onder de naam SWB ondertekend. Later veranderde de naam door een toevoeging van de KNVB naar SJO SWB waarbij SJO staat voor Samenwerkende Jeugd Organisatie.

De toevoeging d betekent dat er dispensatiespelers in het team voetballen (per team zijn maximaal 3 spelers toegestaan die maximaal 1 jaar ouder zijn dan de leeftijdsgrens van het betreffende team. Meisjes mogen altijd een jaar ouder zijn dan de leeftijdsgrens van het betreffende team. Een G betekent dat het een gemengd team is van jongens en meisjes.

De junioren spelen onder de vlag van SWB. Voor het eerst voetbalt er in het seizoen 2017/2018 een team onder de naam SJO SWB JO13-1. En sinds het seizoen 2018-2019 voetballen alle jeugdteams onder de naam SJO SWB.

Het reilen en zeilen van SWB valt bij de v.v. Schoonebeek onder de verantwoording van het jeugdbestuur. Het jeugdbestuur houdt zich vooral bezig met de indeling van de teams en de begeleiding van de teams zoals trainers en leiders.

Op dit moment is nog onduidelijk wie bij s.v. Weiteveense Boys het aanspreekpunt is voor spelers, trainers, leiders, ouders, etc.