Zondag 29 januari 2023: Sleen – Schoonebeek 1 – 0 (1-0)

Opstelling:

Martin Berens, Jeffrey Berens, Jan Willem Wubkes, René Streuer (Stijn Schepers), Johan Bos, Niek Weitering, Leon Heegen (Jordy Bosch), Twan Steffens, Niek Huser, Leon Steffens en Remco Huser.

Scheidsrechter: S. Jansen

Gele kaarten: Arjan Goeree (Sleen)

13 min: 1-0 Jordi van den Bosch

Schoonebeek verliest totaal onnodig bij Sleen

Op een guur en hobbelig veld in Sleen moesten Sleen en Schoonebeek het tegen elkaar opnemen. Na een wedstrijd met ongeveer 85% balbezit voor Schoonebeek en een kansenverhouding van 4 voor Sleen en 24 voor Schoonebeek, won toch Sleen uiteindelijk met 1-0.

Direct vanaf het begin stond Schoonebeek niet op te letten want binnen 32 seconden had Sleen al de eerste kans, maar de inzet van Jeroen Mens ging net naast. Dit schudde Schoonebeek wel wakker want vervolgens nam Schoonebeek volledig het initiatief over. Sleen werd terug gedrongen op de eigen helft en bepekte zich tot countervoetbal. Na al diverse mogelijkheden te hebben gemist, kreeg Schoonebeek in de 9e minuut de eerste grote kans. Leon Steffens legde de bal terug op de inkomende Remco Huser, maar zijn inzet en ook de rebound werd door doelman Niels Kloppenburg tegen gehouden. In de 13e minuut was Sleen eindelijk een keer over de middenlijn, en die aanval werd vrij eenvoudig onderschept door de Schoonebeek defensie. Maar bij het uitverdedigen ging het mis en belandde de bal bij spits Jordi van den Bosch in de voeten, van den Bosch liet zich dit buitenkansje niet ontnemen en prikte binnen, 1-0. Hierna ging Schoonebeek nog nadrukkelijker op zoek naar een doelpunt, en een minuut later ging Niek Huser goed door over links, zijn voorzet bereikte Leon Steffens bij de tweede paal, Steffens volleerde binnen maar doelman Kloppenburg kon met een uiterste krachtsinspanning de bal nog net onder de lat weg tikken. Sleen beperkte zich tot verdedigen en begon halverwege de eerste helft al met veelvuldig tijd te rekken. In de 19e minuut een een lange bal van Johan Bos die door aanvoerder Gertjan Cremers over de eigen doelman werd gekopt, maar wederom wist Kloppenburg nog net te redden. In de 34e minuut een snelle uitbraak van Sleen, maar Arjan Goeree strandde op doelman Martin Berens. In de 37e minuut werd een corner van Twan Steffens door Niek Huser in de korte hoek geschoten, maar wederom lag doelman Kloppenburg in de weg.

Ook in de tweede helft moest Schoonebeek eerst wakker worden geschud, maar nu duurde het slechts 20 seconden voordat Lars Meijer de bal op de paal schoot. Vervolgens ging Schoonebeek in de aanval en had Sleen al moeite om de middenlijn over te komen. In de 52e minuut een corner van Jordy Bosch die door Remco Huser werd ingekopt, maar van de lijn werd gehaald. De rebound was voor Jeffrey Berens, de beste man op het veld deze middag, zijn inzet ging richting de kruising maar was ook weer een prooi voor Kloppenburg. Schoonebeek kreeg ook in de tweede helft weer kans op kans, maar de bal wou er niet in, Sleen kwam niet aan voetballen toe en probeerde met alle middelen (vele overtredingen en tijd rekken) Schoonebeek te ontregelen. Vrije schietkansen waren niet besteed aan Niek Huser en Remco Huser, en ook bij de diverse scrimmages voor het Sleen doel wou de bal maar niet voor een Schoonebeek voet vallen. Pas in de 73e minuut kwam Sleen er voor de tweede keer uit, maar de inzet ging ruim over. Vervolgens ging Schoonebeek door en voerde de druk steeds verder op maar telkens lag doelman Kloppenburg in de weg. En als de doelman een keertje verslagen leek, dan was er nog wel een verdediger die in de weg stond. Schoonebeek ging steeds meer risico nemen waardoor Sleen in de blessuretijd nog een paar uitbraken kreeg. De laatste kans was Schoonebeek, een vrije bal van Jordy Bosch kon net niet binnen gewerkt worden. Waarna de goed leidende scheidsrechter na een paar minuutjes blessuretijd affloot, en daarmee het vele tijdrekken van Sleen beloonde.

Na de wedstrijd konden ze het bij Schoonebeek niet geloven dat ze zoveel balbezit en zoveel kansen hadden gehad, en er maar niet gescoord kon worden. Bij Sleen was men vooral blij met de drie punten, en wilden ze de wedstrijd en vertoonde spel zo snel mogelijk vergeten. Volgende week mag Schoonebeek het opnieuw proberen uit bij Titan, Sleen moet dan bij koploper SVV’04 op bezoek.