Zondag 6 november 2022: Weerdinge – Schoonebeek 2 – 2 (1-2)

Opstelling:

Martin Berens, Jeffrey Berens, Jan Willem Wubkes, René Streuer, Stan Heegen (Mill Schnoing), Leon Heegen, Niek Weitering, Niek Huser (Finn Buursma), Stijn Schepers (Jort Schnoing), Leon Steffens en Remco Huser (Dennis Striper).

Scheidsrechter: P. Lemmen

Gele kaarten: Nick Kroeze en Sven Regtop (Weerdinge) en Remco Huser (Schoonebeek)

9 min: 1-0 Leon Steffens
13 min: 1-1 Roel Arkink
17 min: 2-1 Remco Huser
84 min: 2-2 Nick Kroeze

Schoonebeek laat punten liggen in Weerdinge

Na de driepunter van afgelopen week tegen Gasselternijveen, stond deze zondag de uitwedstrijd in en tegen Weerdinge op het programma. Na een pittige maar slechte wedstrijd werden uiteindelijk de punten gedeeld; 2-2.

Vanaf het begin was het duidelijk dat Weerdinge de duels niet schuwde. Schoonebeek probeerde de voetballende oplossing te vinden, maar werd daarin flink gestoord door een fysiek sterk Weerdinge. Toch werd het eerste gaatje in de Weerdinge defensie in de 9e minuut gevonden. Een lange bal van René Steuer van achteruit werd door Stijn Schepers achter de Weerdinge verdediging opgepikt. Schepers stond gelijk één op één met doelman Sjoerd Wolters, en legde breed op Leon Steffens. Steffens hoefde alleen nog maar de bal in het lege doel te tikken, 0-1. Weerdinge ging direct op zoek naar de gelijkmaker, en de snelle Joe Zwart snelde “op de brommer” langs de rechterkant maar kon op het laatste moment gestopt worden. Ook de aansluitende corner stichtte gevaar maar ging er niet in. Lang duurde de voorsprong niet, want in de de 13e minuut kon Roel Arkink een lange vrije bal van Hicham Amraoui geheel vrij staand binnen koppen 1-1. Schoonebeek pakte de draad weer op en in de 17e minuut kwam het alweer op voorsprong. Een voorzet van Stan Heegen werd door Remco Huser bij de tweede paal in één keer binnen getikt, 1-2. Tot aan de rust bleef Schoonebeek de beter voetballende ploeg, Weerdinge werd vooral gevaarlijk via lange hoge ballen maar gescoord werd er niet meer voor de rust.

Na de rust ging Schoonebeek teveel in het fysieke spel van Weerdinge mee en vergat te voetballen. Weerdinge gooide er de tweede helft nog een portie fysieke kracht erbij op en kreeg ook nog wat kansen. Zo had Mohamud Abdikarim in de 55e minuut een een grote kans, hij omspeelde doelman Martin Berens maar zijn inzet werd door de Schoonebeek verdediging met vereende krachten van de lijn gehaald. Het niveau zakte in de tweede helft naar een bedenkelijk niveau, en er was weinig te genieten voor de toeschouwers. Ondanks dat kreeg Schoonebeek meerdere keren de kans om de wedstrijd te beslissen, maar het vergat te scoren uit de diverse kansen. In de 81e minuut een kans voor Hicham Amraoui, maar zijn fraaie vrije bal werd door doelman Berens gepakt. In de 84e minuut kwam Weerdinge wel op gelijke hoogte; wederom een vrije bal van Amraoui die deze keer door Nick Kroeze met de arm binnen werd gewerkt. Scheidsrechter Lemmen zag het niet en keurde de treffer goed, 2-2.

Na de wedstrijd waren de druiven zuur voor Schoonebeek, toen het besefte dat het deze middag twee punten had laten liggen. Weerdinge vierde het behaalde punt als een overwinning. Volgende week krijgt Schoonebeek Erica op bezoek, Weerdinge moet dan op bezoek bij Sleen.