Zondag 9 oktober 2022: Schoonebeek – Raptim 1 – 1 (0-0)

Martin Berens, Jeffrey Berens, Jan Willem Wubkes, Rene Streuer, Johan Bos (Stan Heegen), Leon Heegen (Jort Schnoing), Niek Weitering, Niek Huser, Twan Steffens (Jordy Bosch), Leon Steffens (Dennis Striper) en Remco Huser.

Scheidsrechter Jack Li

Gele kaarten: Niek Weitering (Schoonebeek) en Bjorn Wesseling (Raptim)

64 min: 1-0 Niek Weitering

84 min: 1-1 Daan van der Lippe

Schoonebeek en Raptim in evenwicht

Het is al wat jaren geleden dat Schoonebeek en Raptim in competitie verband tegen elkaar hebben gevoetbald, seizoen 2004/2005 was de laatste keer, toen ook in de derde klasse. Deze competitie is Schoonebeek goed begonnen met twee overwinningen, terwijl Raptim met twee nederlagen is begonnen. Deze middag stond er na een gelijkopgaande wedstrijd een 1-1 gelijke stand op het scorebord, wat voor beide teams het eerste gelijkspel betekende.

De eerste helft begonnen beide teams na de aftrap door Dyon Blauwgeers behoorlijk afwachtend, het spel speelde zich vooral op het middenveld af en was niet echt hoogstaand. Het duurde dan ook een tijdje voordat er kansen kwamen. In de 22e minuut was de eerste voor Raptim, Bjorn Wesseling zette Daan van der Lippe geheel vrij voor doelman Martin Berens, maar van der Lippe had te veel tijd nodig waardoor de kans verloren ging. De aansluitende vrije bal (wedsgtrijdbal aangeboden door ADECK Administratie & Advies) van Kay Ambergen werd door Berens gestopt. Schoonebeek had af en toe wel wat dreiging, maar echte kansen kreeg het niet. Tot vlak voor rust, toen had het een prachtige aanval over meerdere schijven, die uiteindelijk door Niek Huser werd afgerond met een kopbal in de kruising. De verder goed leidende scheidsrechter Jack Li nam, helaas voor Schoonebeek, het onterechte vlagsignaal van de assistent over (zoals ook op de beelden terug te zien was).

De tweede helft was van een iets hoger niveau, Schoonebeek was wat dreigender en kreeg ook de betere kansen. In de 62e minuut werd Jeffrey Berens vrij gespeeld op de zestien, toen hij uithaalde werd er een overtreding op hem gemaakt. De toegekende vrije bal werd door Niek Weitering fraai langs de muur gekruld, en vloog onder in de hoek binnen, 1-0. Vlak daarna had Leon Steffens de score moeten verdubbelen; een lange bal van achteruit viel precies over de verdediging, Steffens stond daardoor in één keer alleen voor doelman Kay de Groot, maar de inzet van Steffens hobbelde tegen de paal en stuiterde vervolgens in de handen van de doelman. In de 70e minuut de volgende kans voor Schoonebeek; een hoge voorzet werd door Remco Huser goed terug gelegd op Leon Steffens, maar deze inzet van Steffens ging huizenhoog over. In de 84e minuut kwam Raptim ietwat gelukkig op gelijke hoogte; na een scrimmage voor het Schoonebeek doel kreeg de verdediging van Schoonebeek de bal niet weg, deze viel per toeval voor de voeten van Daan van der Lippe, hij bedacht zich niet en prikte de bal in de kruising, 1-1. De laatste kans was weer voor Schoonebeek, Dennis Striper kopte een voorzet van Niek Huser net over de verre kruising.

Na de wedstrijd baalde Schoonebeek trainer Abel toen hij de beelden zag van de onterecht afgekeurde goal en over het missen van een aantal 100% kansen. Maar met het zevende punt kon hij toch wel tevreden zijn. Volgende week moet Schoonebeek bij titelkandidaat Twedo op bezoek. Raptim trainer Doldersum was vooral erg blij met het eerste punt, en krijgt volgende week Sleen op bezoek.