Zondag 2 oktober 2022: Ter Apel ’96 – Schoonebeek 2 – 3 (0-1)

Opstelling:
Martin Berens, Jeffrey Berens (Jordy Bosch), Jan Willem Wubkes, Rene Streuer, Johan Bos, Leon Heegen (Stijn Schepers), Niek Weitering, Niek Huser, Twan Steffens, Leon Steffens (Jort Schnoing) en Dennis Striper (Remco Huser).

Gele kaart: Stijn Westen (Ter Apel ’96)

43 min: 0-1 René Streuer
58 min: 1-1 Vince Gravers
71 min: 2-1 Rob Hartmann
87 min: 2-2 Remco Huser
89 min: 2-3 Niek Weitering

Schoonebeek de gelukkigste in Ter Apel

Na de drie punten vorige week tegen Titan, moest Schoonebeek deze week naar Ter Apel toe. Ter Apel ’96 had vorige week de eerste wedstrijd verloren en wilde iets recht zetten. Schoonebeek was de eerste helft iets sterker, en scoorde vlak voor rust. Ter Apel kwam beter uit de kleedkamer en draaide de stand om, maar vlak voor tijd scoorde Schoonebeek nog twee maal en nam zo gelukkig de punten mee naar Nieuw Schoonebeek.

Op het kunstgras in Ter Apel begon Schoonebeek beter aan de wedstrijd, zonder dat dit tot echt grote kansen leidde. Ter Apel zakte in en loerde op de counter, maar echt grote kansen leverde dat ook niet op. Het eerste kansje was voor Schoonebeek in de 9e minuut, Leon Steffens trof slechts het zijnet. In de 26e minuut schoot Jeffrey Berens van een meter of 25 rakelings over de kruising en in de 42e minuut werd het schot van Leon Heegen net voorlangs getikt. De aansluitende corner van Twan Steffens werd door Niek Huser breed gelegd en door René Streuer binnen getikt, 0-1.

Ter Apel kwam beter en feller uit de kleedkamer en zocht direct de aanval. Doelman Martin Berens moest meerdere keren handelend optreden om een tegentreffer te voorkomen. In de 58e minuut was Berens na drie pogingen kansloos; Vince Gravers mikte de bal eerst op de paal, daarna op de doelman en vervolgens tikte hij hem binnen, 1-1. En toen het leek alsof Schoonebeek weer wat beter in de wedstrijd kwam, schoot Rob Hartmann in de 71e minuut uit het niets van een meter of 30 de bal onhoudbaar boven in de kruising, 2-1. Vervolgens kon Schoonebeek op jacht naar de gelijkmaker, en in de 74e minuut kreeg Leon Steffens uit een scrimmage na een corner de bal voor de voeten, maar zijn inzet ging van dichtbij over. In de 81e minuut een voorzet van Twan Steffens op Leon Steffens, Leon controleerde de bal en schoot tegen de doelman aan. In de 87e minuut kwam Schoonebeek op gelijke hoogte, invaller Jordy Bosch veroverde de bal op het middenveld, speelde Twan Steffens in en Steffens zette met een fraaie steekpass invaller Remco Huser alleen voor de doelman. Huser faalde niet en prikte de bal in de rechter hoek, 2-2. In de de 89e minuut kreeg Niek Weitering de bal op 20 meter van het doel, zag dat de doelman iets te ver voor zijn doel stond en krulde de bal fraai in de bovenhoek, 2-3.

Zo was Schoonebeek uiteindelijk de gelukkigste en nam de punten mee naar Nieuw Schoonebeek, waar volgende week zondag Raptim op bezoek komt. Ter Apel had meer verdiend, een gelijkspel was zeker verdiend geweest en misschien, op basis van de tweede helft, ook wel de winst. Met zes punten uit twee duels is Schoonebeek meer dan goed begonnen aan de competitie, Ter Apel blijft op nul staan en mag het volgende week in Sleen opnieuw proberen.