Opstelling: Martin Berens, Rene Streuer, Jeffrey Berens, Niek Weitering (Leon Heegen), Jan-Willem Wubkes, Justin Katuin, Twan Steffens, Jesper Swieters (Remco Huser), Johan Bos (Jordy Bosch), Niek Huser en Leon Steffens.

Scheidsrechter: E. Garic

Gele kaart: Twan Steffens (Schoonebeek)

Zondag 29 mei 2022: Schoonebeek – Sleen 3 – 4 (2-3)

1 min: 0-1 Jeroen Mens
8 min: 0-2 Lars Meijer
9 min: 1-2 Leon Steffens
14 min: 2-2 Jesper Swieters
21 min: 2-3 Lars Meijer
59 min: 2-4 Jasper Ruinemans
78 min: 3-4 Niek Huser

Schoonebeek lijkt directe promotie te missen

Met nog twee wedstrijden te gaan had Schoonebeek rechtstreekse promotie in eigen hand, twee overwinningen waren voldoende. Maar deze zondag ging het bij de eerste wedstrijd al mis, thuis tegen Sleen kwam Schoonebeek niet verder dan een 3-4 nederlaag.

Spectaculair begon de wedstrijd wel; al na 52 seconden na de aftrap door pupil van de week Tim Niers lag de bal achter doelman Martin Berens. Een voorzet van Lars Meijer werd door Jan Willem Wubkes blind weg geroeid, hij raakte Johan Bos vol in de edele delen en de bal rolde voor de voeten van Jeroen Mens. Mens bedacht zich niet en schoot de bal langs doelman Berens, 0-1. Een minuutje later leek Leon Steffens al op weg naar de gelijkmaker, maar hij werd op het laatste moment geblokt door de Sleen defensie. In de 8e minuut verdubbelde Sleen de voorsprong, een te korte terugspeelbal van Johan Bos werd opgepikt door Lars Meijer. En met een fraaie lob van een meter of 30 verschalkte Meijer doelman Berens, 0-2. Nog geen minuut later had Jasper Ruinemans een levensgrote kans op de 0-3, maar vlak voor doelman Berens verprutste hij de bal. In de tegenaanval werd Leon Steffens diep gestuurd, hij ging goed door en passeerde doelman Niels Kloppenburg, 1-2. In de 14e minuut kon doelman Kloppenburg ternauwernood een inzet van Leon Steffens uit de kruising tikken, maar Jesper Swieters was er als de kippen bij om de rebound binnen te knikken, 2-2. In de 21e minuut kwam Sleen wederom op voorsprong; de snelle Hayri Heling snelde langs zijn tegenstander, gaf een perfecte voorzet op de geheel vrij staande Lars Meijer, die alleen nog maar binnen hoefde te tikken, 2-3. In de 29e minuut kopieerde Schoonebeek bijna deze treffer, de behendige Twan Steffens ging over links er vandoor, zette voor op Jesper Swieters bij de tweede paal, maar Swieters kon net niet goed bij de bal zodat zijn inzet net naast ging.

In de tweede helft verwachtte iedereen een furieus Schoonebeek, maar het leek wel of men lam geslagen was door de spanning. Schoonebeek bleef in defensieve fouten grossieren en creëerde aanvallend bitter weinig. De betere kansen waren dan ook voor Sleen, en in de 59e minuut wist Jasper Ruinemans met een fraaie kopbal dan ook de 2-4 op het scorebord te brengen. Pas in het laatste kwartier, na enkele wissels, wist Schoonebeek enige druk op Sleen te krijgen. En in de 78e minuut wist Niek Huser, een gekraakt schot van Twan Steffens, vanuit de draai binnen te schieten, 3-4. Schoonebeek probeerde wel door te drukken om de gelijkmaker te forceren, maar verder dan een schot net over van Leon Steffens kwam het niet.

Na de wedstrijd was iedereen bij Schoonebeek teleurgesteld, door de winst van Gasselternijveen, springt Gasselternijveen weer over Schoonebeek heen in de stand. Volgende week Pinkstermaandag sluit Schoonebeek de competitie af in Nieuw Dordrecht tegen DVC’59. Door de winst kan Sleen nog steeds een plaatsje stijgen, om zo een gunstigere loting bij de nacompetitie te krijgen. Het zal dan wel thuis moeten winnen van EHS’85.

Voorbeeld van afbeelding