Opstelling: Martin Berens, Rene Streuer, Jeffrey Berens (Niek Weitering), Jan-Willem Wubkes, Jesper Swieters, Twan Steffens, Leon Heegen (Remco Huser), Johan Bos, Niek Huser, Jordy Bosch (Stijn Schepers) en Leon Steffens (Dennis Striper)

Scheidsrechter: R. Vree Egberts

Gele kaarten: Niek Weitering (Schoonebeek en Jonathan Kok (Balkbrug)

Zondag 8 mei 2022: Balkbrug – Schoonebeek 1 – 3 (0-2)

40 min: 0-1 Twan Steffens
42 min: 0-2 Leon Heegen
48 min: 1-2 Arne Dijkstra
90 min: 1-3 Remco Huser

Schoonebeek pakt ook de punten bij Balkbrug

Nadat vorige week Schoonebeek vrij eenvoudig de punten uit Buinen meenam, ging het deze middag in Balkbrug veel moeizamer. Na een redelijke eerste helft en een 0-2 ruststand, en een mindere tweede helft won Schoonebeek uiteindelijk met 1-3.

Balkbrug begon feller en beter aan de wedstrijd, en dat leverde direct een aantal kansen op. Zo waren er schoten van Bloemberg en Baas, maar die misten de juiste richting. Na een kwartiertje nam Schoonebeek langzaam het initiatief over en moest Balkbrug steeds verder terug. In de 20e minuut had Niek Huser de eerste grote kans; hij sneed van links naar binnen en schoot op keeper Emmink, de rebound werkte hij net over het doel. Op de counter wist Fernim, na geklungel in de Schoonebeek defensie, bijna doelman Berens te verrassen, maar zijn inzet ging net naast. In de 40e minuut kwam Schoonebeek op voorsprong. Leon Heegen zette goed door, legde de bal breed op Leon Steffens, Steffens rommelde zich langs zijn tegenstander en gaf de bal mee aan Twan Steffens. Twan kon alleen op doelman Emmink af, en Emmink keerde zijn eerste schot maar was onmachtig tegen zijn tweede inzet, 0-1. Nog geen twee minuten later ging Niek Huser diep op een passje van Leon Steffens, Huser legde breed op Leon Heegen die de bal in het lege doel kon binnen tikken, 0-2. Op slag van rust kopte Leon Steffens bijna een voorzet van Jan Willem Wubkes binnen, maar schampte de bal net niet genoeg waardoor die voorlangs ging.

Vlak na rust had Schoonebeek weer een enorme kans; Niek Huser legde de bal bij de tweede paal op het hoofd van Leon Steffens, Steffens kopte terug naar de eerste paal waar de doorgelopen Huser de bal net over het doel volleerde. Direct in de tegenaanval in de 48e minuut scoorde Balkbrug wel; Jeffrey Berens legde de bal panklaar neer voor Bijker, Bijker kon alleen op doelman Martin Berens af, legde breed op Dijkstra en Dijkstra kon simpel binnen tikken, 1-2. Na de aansluittreffer geloofde Balkbrug weer in een beter resultaat, en gooide nog meer energie in de wedstrijd. En mede geholpen door het zwakke spel van Schoonebeek in de tweede helft, kreeg Balkbrug ook diverse mogelijkheden. Maar er zat elke keer net weer een Schoonebeek been tussen of doelman Berens lag in de weg, zodat Balkbrug het niet voor elkaar kreeg om te scoren. Tussendoor had Leon Steffens nog een grote kans; hij werd door Remco Huser alleen voor doelman Emmink gezet, maar Emmink stopte zijn inzet. De laatste 5 minuten waren weer voor Schoonebeek. Eerst was het Leon Steffens die, na een ingooi van Stijn Schepers, goed wegdraaide bij zijn tegenstander en de bal in de verre hoek krulde. Doelman Emmink kon nog net met zijn vingertoppen de bal naast de paal drukken. In de 88e minuut was het Dennis Striper die goed door ging, de bal met een lobje achter de verdediging legde op Remco Huser, Huser kopte de bal over de uitkomende doelman, maar een verdediger kon op het laatste moment redden. In de 90e minuut besliste Remco Huser de wedstrijd; een vrije bal van Twan Steffens op Dennis Striper bij de tweede paal, Striper ging het duel aan en de bal viel voor de voeten van Remco Huser, en Huser schoot onhoudbaar binnen, 1-3.

Na de wedstrijd was men bij Schoonebeek vooral blij met de punten en het puntverlies van Gasselternijveen, zodat men de strijd om de tweede plek weer in eigen hand heeft. Tevens eindigt Schoonebeek nu zeker bij de eerste vier, zodat men zeker een periodetitel kan overnemen. Komende donderdag krijgt Schoonebeek EHS’85 op bezoek en is zondag roostervrij. Balkbrug is donderdag roostervrij en moet komende zondag bij EHS’85 op bezoek.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.