Woensdag 20 april is ons erelid Fokke Tienstra op 67-jarige leeftijd overleden in het ziekenhuis in Groningen.

Deze ‘in Memoriam’ is in overleg met de familie opgesteld en op hun verzoek delen we de rouwkaart van Fokke Tienstra met jullie. Er is gelegenheid om afscheid van Fokke te nemen en de familie te condoleren op maandag 25 april van 19.00-19.30 uur in de aula aan de Ellenbeek 2 te Weiteveen. De crematieplechtigheid vindt in besloten familiekring plaats.

=============

In Memoriam

Wij hebben het bericht ontvangen dat op woensdag 20 april Fokke Tienstra op 67-jarige leeftijd is overleden in het ziekenhuis in Groningen.

Fokke werd vorige week vrijdag nog vereerd met het erelidmaatschap van de voetbalvereniging Schoonebeek. Het heeft hem en zijn naasten goed gedaan dat hij deze waardering nog mocht ontvangen en meemaken. Er waren al langere tijd grote zorgen om zijn gezondheid en deze zorgen verergerden afgelopen weekend. Maandag heeft hij met de Stichting Ambulance Wens voor de laatste keer nog even thuis in Nieuw Schoonebeek mogen zijn, daarna verslechterde zijn situatie. Zijn naasten hebben in alle rust afscheid van Fokke genomen.

Fokke heeft veel voor onze vereniging gedaan. Hij begon als voetballer en was daarna jeugdleider, grensrechter, kantinemedewerker en lid van de klussenploeg en kantinecommissie. Hij was er als het nodig was en stond altijd voor de vereniging klaar; op en naast het veld, in de kantine of bij de klussengroep. Gedurende meerdere perioden is Fokke grensrechter bij Schoonebeek 1 geweest. Hij was grensrechter bij de laatste vijf kampioenschappen en promoties in 1988, 1992, 1994, 1995 en 2010. Fokke was vaak op ons sportpark te vinden en had een eigen mening over het reilen en zeilen van ‘zijn’ vereniging. Hij liet het dan ook luid en duidelijk weten als hij het ergens mee eens of oneens was. Zijn gedrevenheid en enthousiasme was een inspiratiebron voor velen binnen en buiten de vereniging.

Duidelijk is wel dat Fokke de grensrechter met de langste staat van dienst is en de meest waardevolle grensrechter in de historie van Schoonebeek. Hij wist als geen ander dat je als grensrechter ‘eerst moet zaaien om daarna te oogsten’. Dus door bijvoorbeeld een ingooi te gunnen aan de tegenstander om op een later moment zonder blikken of blozen resoluut de vlag in de lucht te steken om voor buitenspel te vlaggen. Iets wat menig tegenstander zich nog goed zal herinneren. Zo was hij langs de lijn een belangrijk onderdeel van het team. Fokke hield van gezelligheid en als hij kantinedienst had dan zorgde hij er persoonlijk voor dat er hapjes op tafel kwamen zoals kaas, droge worst, leverworst en vis. Ook deden hij en zijn vrouw Wilma regelmatig de bardiensten tijdens activiteiten in en rondom onze kantine.

Fokke, bedankt voor alles wat je voor ons hebt gedaan. Je blijft in onze herinneringen voortleven en bent voor altijd erelid van onze club!We wensen Wilma, hun kinderen en kleinkinderen veel sterkte bij het verwerken van het overlijden van Fokke.

Bestuur v.v. Schoonebeek

Kan een afbeelding zijn van de tekst 'In Memoriam Fokke Tienstra Schoonebeek hebben ontvange dat 67-jange leeftijd overleder woensdag 20 april Fokke Tienstra op Groningen. vrijdag angere Maandag laatste daarna verslechte situatie Fokke naasten oetball en nodig van 995 buiten 2010. enzeilen sh we voor historie nebeek steken regelmatig was bedanktvoo vrouw Wilma kantine. n We altijd erelid onze club! onze Wilma, Fokke. sterkte het w.Schoonebeek'
Kan een zwart-witafbeelding zijn van 1 persoon en de tekst 'Fokke 1954 2022'
Kan een afbeelding zijn van de tekst 'Je bent sterk Sterker dan je ooit had gedacht Sterker dan de sterkste ster boom Oneindig is jouw kracht'