Opstelling: Martin Berens, Rene Streuer, Mike Stam (Dillan Schulte), Jeffrey Berens, Jan Willem Wubkes (Dennis Striper), Justin Katuin, Twan Steffens (Leon Heegen), Johan Bos, Niek Huser, Remco Huser (Jordy Bosch) en Leon Steffens.

Scheidsrechter: J. Wenting

Gele kaarten: Jordy Bosch, Johan Bos, Jan WIllem Wubkes en Niek Huser (Schoonebeek) en RIck Katoen, Nick Katoen, Klaas-Anne Postmus en Thijs Over (Titan)

Zondag 10 april 2022: Schoonebeek – Titan 0 – 2 (0-2)

8 min: 0-1 Mick Hendriks
36 min: 0-2 Harmjan Moesker

Rampzalige zondag in Nieuw Schoonebeek

Nadat ’s morgens Niels Jonker al met een dubbele beenbreuk door de ambulance van het veld was gehaald bij de wedstrijd Sleen 2 – Schoonebeek 2, stond ’s middags de ambulance op sportpark “De Gruinte” in Nieuw Schoonebeek om een supporter van Titan op te halen. Deze supporter wilde meedoen aan de sfeeractie rond de topper in de vierde klasse D tussen Schoonebeek en Titan, maar helaas knalde er vuurwerk in zijn hand uit elkaar. Dat Schoonebeek vervolgens de topper met 0-2 verloor was van ondergeschikt belang deze middag.

Na de aftrap door pupil van de week Indy Kuipers begonnen beide teams aftastend aan de wedstrijd, en er gebeurde niet veel voor de doelen. In de achtste minuut kreeg Titan een vrije bal op een meter of 25 van het doel. De vrije bal werd bij de tweede paal neergelegd, waar die niet goed werd verwerkt door doelman Martin Berens. De wedstrijdbal van Loon- en grondverzetbedrijf Wolken viel voor de voeten van Mick Hendriks, die het cadeautje gretig uitpakte en binnen werkte, 0-1. Een minuutje later verdubbelde Hendriks de score, maar helaas voor hem werd hij teruggefloten wegens buitenspel. Schoonebeek probeerde wel het initiatief te nemen, maar leek te veel onder de indruk van alle randverschijnselen voor de wedstrijd. Verder dan een vrije bal van Twan Steffens, die via de muur net over ging, en een hard schot van Leon Steffens, door doelman Remon Poede uit de bovenhoek getikt, kwam Schoonebeek niet in de eerste helft. Ook Titan creëerde bitter weinig maar kreeg in de 36e minuut wel heel gemakkelijk een strafschop. Een vrije bal van Titan viel net over Jan Willem Wubkes, maar Klaas-Anne Postmus stond in zijn rug en wilde de bal weer voor het doel koppen, maar kopte de bal van dichtbij tegen de arm van Wubkes. De goed leidende scheidsrechter Wenting wees vervolgens resoluut naar de stip. Topscorer Harmjan Moesker liet dit buitenkansje niet onbenut en scoorde zijn 26e van het seizoen, 0-2.

De tweede helft begon zoals de eerste helft ook grotendeels verliep. Schoonebeek probeerde wel het spel te maken, maar had niet de overtuiging. Titan hoefde niet met de voorsprong en beperkte zich tot het standaard recept; een lange bal op Moesker, die probeert door te koppen, en de supersnelle Julian Bruining anticipeert hierop. Gaandeweg de tweede helft liepen de frustraties aan beide kanten steeds verder op en dit resulteerde in de nodige gele kaarten aan beide kanten. Pas in de 75e minuut werd het eerste kansje genoteerd; Niek Huser schoot in de verre hoek maar doelman Poede wist met de vingertoppen de bal net naast te werken. In de 82e minuut ontfutselde Julian Bruining de bal van doelman Berens, maar zijn inzet werd door René Streuer van de doellijn gehaald. Daarna volgde toch nog een slotoffensief van Schoonebeek. In de 83e minuut kon Poede een half mislukte voorzet van Leon Heegen net onder lat weg tikken, en een minuutje later werd een inzet van Dennis Striper, na een voorzet van wederom Heegen, door doelman Poede gered. Ook Titan had nog mogelijkheden om de score verder te verhogen; eerst kopte Moesker een voorzet van Patrick Luiten over, en vervolgens redde doelman Berens op een inzet van Jos Smidt. In de 92e minuut ontstond een ware scrimmage voor het doel van Poede, maar inzetten van Leon Steffens, Niek Huser en wederom Steffens gingen er allen niet in.

Na de wedstrijd ging het niet over de wedstrijd, maar over het vuurwerkslachtoffer (de supporter van Titan) en de ongelukkige Niels Jonker met zijn dubbele beenbreuk. Beiden worden van harte beterschap gewenst. Schoonebeek kan al snel de kater weer wegspoelen want komende donderdag moet de uitwedstrijd tegen KSC ingehaald worden, en Paasmaandag staat de uitwedstrijd tegen Zwartemeerse Boys op het programma. Titan mag dan bij KSC op bezoek.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.