Opstelling: Martin Berens, Rene Streuer, Jeffrey Berens (Jordy Schepers), Mike Stam (Niek Huser), Jan Willem Wubkes, Niek Weitering, Dillan Schulte, Jordy Bosch, Justin Katuin, Twan Steffens (Johan Bos) en Leon Steffens.

Scheidsrechter: B. Bos

Gele kaarten: Geen

Donderdag 17 maart 2022: Schoonebeek – Buinen 2 – 1 (0-0)

83 min: 1-0 Niek Weitering
87 min: 2-0 Twan Steffens
90 min: 2-1 Bram Komduur

Schoonebeek wint “thuis” bij SVBO van Buinen

Afgelopen donderdag heeft Schoonebeek de inhaalwedstrijd tegen Buinen gespeeld bij SVBO in Barger-Oosterveld. Omdat zowel Schoonebeek als Buinen geen verlichting op het hoofdveld hebben, en de wedstrijd niet uitgesteld mocht worden van de KNVB, werd er uitgeweken naar het kunstgras van SVBO. Na een redelijk gelijkopgaande wedstrijd, met het spektakel aan het eind, hield Schoonebeek uiteindelijk met een 2-1 overwinning de punten thuis.

In het begin zag je dat beide teams moesten wennen aan het kunstgras, met veelvuldig balverlies tot gevolg. Schoonebeek probeerde wel verzorgd op te bouwen, maar was daar veel te slordig mee. Hierdoor kon Buinen meerdere malen gevaarlijk worden in de snelle omschakeling en had de beste kansen. Het eerste noemenswaardige wapenfeit was een vrije bal van Justin Katuin in de 9e minuut, maar hij mikte net over. In de 12e minuut een snelle aanval van Buinen over de linker kant, maar doelman Berens stompt de voorzet weg en de rebound gaat net over. Vervolgens in de 18e minuut een lange bal van Buinen die door Justin Katuin half wordt gemist, waardoor Albert Stevens geheel vrijstaand kon aanleggen, maar zijn wilde schot ging huizenhoog over en belandde ergens bij stadion de Meerdijk. In de 20e minuut kon Jeffrey Berens ternauwernood een volgende inzet onderscheppen, hij raakte hierbij wel geblesseerd en moest vervangen worden door Jordy Schepers. In de 25e minuut slalomde Leon Steffens door de Buinen defensie maar strandde op doelman Bas Schutte. In de 31e minuut had Buinen weer een messcherpe counter, die op het laatste moment door Jordy Bosch kon worden geblokt. In de 41e minuut nog een prachtige pass van Twan Steffens op Leon Steffens, en die kon alleen op de doelman af maar schoot naast.

De tweede helft werd Schoonebeek steeds sterker, en Buinen moest terug en ging steeds meer op de counter loeren. De eerste kans was voor Niek Weitering die in de 49e minuut een vrije bal van Justin Katuin op de paal prikte. Een minuut later mikte Jordy Bosch een vrije bal van 20 meter net naast. In de 63e minuut schoot Leon Bodde een voorzet van rechts net over. Het spektakel werd door beide ploegen bewaard tot de laatste 10 minuten. Want in de 80e minuut had de geheel vrij staande Jan Willem Wubkes een een voorzet van Jordy Bosch voor het intikken, maar de bal stuiterde net iets voor hem op waardoor hij over mikte. In de 83e minuut had Schoonebeek een ingooi aan de rechter kant, en via Jan Willem Wubkes en Leon Steffens belandde de bal bij Niek Weitering. Weitering bedacht zich niet en krulde de bal over doelman Schutte in de verre hoek, 1-0. In de 86e minuut leek Buinen alweer gelijk te maken, maar een vrije bal van de zijkant werd tegen de paal getikt. Een minuutje later kwam Leon Steffens via de linker kant door, zijn inzet werd geblokt en belandde voor de voeten van Twan Steffens. Steffens schoot van een meter of 16 in de verre hoek, doelman Schutte leek simpel te redden maar grabbelde de bal het doel in, 2-0. Buinen probeerde nog terug te komen en pompte de ballen hoog naar voren, op één van die hoge ballen verkeek invaller Jesse Bosman zich volledig. Hij hield de bal tegen met zijn handen binnen de beruchte lijnen, en Bram Komduur benutte de toegekende strafschop, 2-1. Vervolgens was de tijd te kort voor Buinen om de gelijkmaker nog af te dwingen.

Na afloop was Schoonebeek uiterst tevreden met de drie punten, niet met het vertoonde spel. Tegen komende zondag moeten er nog wat spelers opgelapt worden want dan staat de uitwedstrijd tegen Wijster alweer op het programma. Voor Buinen had er vanavond meer in gezeten, maar uiteindelijk stond men met lege handen. Komende zondag krijgt het een nieuwe kans, want dan komt Zwartemeerse Boys op bezoek.