Zondag 6 maart 2022: Schoonebeek – Zwartemeerse Boys 6 – 2 (2 – 2)

Opstelling: Martin Berens, Johan Bos, Rene Streuer, Jeffrey Berens Jan Willem Wubkes, Dillan Schulte, Jordy Bosch (Jordy Schepers), Twan Steffens (Leon Heegen), Remco Huser (Justin Katuin), Leon Steffens en Niek Huser.

Scheidsrechter: B. Mulder

Gele kaarten: Rene van Elteren, Koen Walda (Zwartemeerse Boys) en Jeffrey Berens (Schoonebeek).

04 min: 0-1 Rik Louwes
11 min: 1-1 Jordy Bosch
22 min: 2-1 Niek Huser
40 min: 2-2 Ian Kieviet
54 min: 2-3 Jelle Walda
56 min: 3-3 Twan Steffens
63 min: 4-3 Justin Katuin (pen)

Spektakel in Nieuw Schoonebeek

Met 7 doelpunten en ook nog de nodige gemiste kansen was de wedstrijd tussen Schoonebeek en Zwartemeerse Boys een waar spektakelstuk. De wedstrijden tussen Schoonebeek en Zwartemeerse Boys zijn altijd een garantie voor veel strijd en dat was deze middag niet anders. Dat uiteindelijk Schoonebeek aan het langste eind trok en er met de 4-3 overwinning van door ging was ook nog terecht.

Op een zonovergoten sportpark “De Gruinte” begon Zwartemeerse Boys na de aftrap van pupil van de week Djaydee Bergsma beter aan de wedstrijd, en het duurde dan ook niet lang of de door Bouwbedrijf Herbers BV aangeboden wedstrijdbal lag al achter doelman Berens. Want in de 4e minuut werd er slecht ingegrepen in de Schoonebeek defensie, waardoor Rik Louwens op 16 meter in balbezit kwam. Louwens bedacht zich niet en schoot in de verre hoek raak, 0-1. Schoonebeek werd hierdoor wakker geschud en drukte Zwartemeerse Boys terug op eigen helft en creëerde enkele mogelijkheden. Zwartemeerse Boys wachtte rustig af en probeerde gevaarlijk te worden via snelle uitvallen. In de 11e minuut kon Schoonebeek de stand al gelijk trekken. Een voorzet van links van Niek Huser werd door Leon Steffens terug gelegd, waardoor Jordy Bosch met een geplaatste uithaal in de verre hoek kon scoren, 1-1. Schoonebeek probeerde door te drukken, en na eerst een gesmoord schot van Dillan Schulte was het in de 22e minuut Niek Huser die Schoonebeek op voorsprong bracht. Hij werkte in twee keer een corner van Jordy Bosch binnen, 2-1. Schoonebeek bleef op zoek naar meer treffers, maar Zwartemeerse Boys bleef gevaarlijk met snelle tegenaanvallen. In de 28e minuut werd het bijna gelijk, Hidde Walda was doorgebroken en ging alleen op doelman Martin Berens af. Met een uiterste krachtsinspanning wist René Streuer een treffer te voorkomen. Dit was ook de laatste actie van Walda die daarna gewisseld werd voor Ian Kieviet. Kieviet had niet lang nodig om zich te laten gelden, want nadat eerst nog Remco Huser namens Schoonebeek op de lat had gekopt, pikte Kieviet in de 40e minuut een te korte terugspeelbal van Twan Steffens op. Hij omspeelde doelman Berens en schoot de 2-2 ruststand binnen. Op slag van rust tikte doelman Jari Wösten nog een fraaie vrije bal van Jordy Bosch net buiten de palen.

De tweede helft begon zoals de eerste geëindigd was, Schoonebeek probeerde Zwartemeerse Boys terug te drukken op eigen helft, en de Boys bleven gevaarlijk via snelle counters. Na kansjes voor Leon Steffens en Ian Kieviet was het Jelle Walda die de Boys op voorsprong bracht. Na een onnodige overtreding van Jeffrey Berens, die zijn vijfde gele kaart opleverde, was het Jelle Walda die in de 54e minuut de vrije bal binnen kopte, 2-3. Schoonebeek gooide er nog een schepje bovenop, en nadat Leon Steffens eerst nog via een tegenstander de lat raakte was het Twan Steffens die in de 56e minuut zijn fout uit de eerste helft goed maakte. Hij werd op de 16 meter aangespeeld, kapte zich vrij en schoot onhoudbaar binnen in de verre hoek, 3-3. Schoonebeek drukte door en in de 63e minuut maakte de Boys een fout in de opbouw in de eigen zestien, Niek Huser kwam in balbezit, wilde uithalen maar werd van achteren door Jelle Walda onderuit geschopt. De uitstekend leidende scheidsrechter Mulder legde de bal op de stip en hield hier de kaarten op zak. Invaller Justin Katuin ging achter de bal staan en legde hem onhoudbaar in de bovenhoek, 4-3. Vervolgens kon Schoonebeek de wedstrijd redelijk eenvoudig controleren, het kreeg nog de nodige mogelijkheden om de score verder op te drijven maar ook de Boys bleven gevaarlijk met enkele snelle uitvallen. De grootste kans was nog voor Justin Katuin, hij kon alleen op doelman Wösten afgaan maar Wösten bleef winnaar in het 1 op 1 duel.

Uiteindelijk kwam de overwinning terecht bij het team dat daar het meeste recht op had; Schoonebeek. Maar het was wel zo’n wedstrijd waar de beslissende treffer ook zomaar aan de andere kant had kunnen vallen. Met deze drie punten neemt Schoonebeek weer de eerste plek over van Titan dat niet in actie kwam. Volgende week komt de op 1 na laatste DVC’59 op bezoek in Nieuw Schoonebeek, terwijl Zwartemeerse Boys hekkensluiter VIOS(O) op bezoek krijgt.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.
Kan een afbeelding zijn van 11 mensen, sportende mensen, staande mensen en gras