Zondag 28 november 2021: Gasselternijveen – Schoonebeek 0 – 0 (0-0)

Opstelling: Martin Berens, Stijn Schepers (Remco Huser), Justin Katuin, Rene Streuer, Jeffrey Berens, Mike Stam (Johan Bos), Jordy Bosch (Niels Jonker), Jan Willem Wubkes, Leon Steffens (Dennis Striper), Niek Huser, Twan Steffens

Scheidsrechter: J. van Leeuwen

Kaarten: geen

Schoonebeek en Gasselternijveen gelijk in slechte wedstrijd

Eigenlijk was deze middag alles slecht; een slecht veld, twee slecht spelende teams, een slechte scheidsrechter, slecht kansen benutten, slecht weer en zonder publiek een ambiance van niets. Er viel dan ook weinig te genieten in Gasselternijveen deze middag, en de wedstrijd eindigde zoals die begon; 0-0.

Schoonebeek begon nog wel goed aan de wedstrijd, en Twan Steffens scoorde binnen vijf minuten de 0-1. Echter werd hij onterecht teruggefloten voor buitenspel. Daarna zakte het spelniveau naar een bedenkelijk niveau en speelde zich vooral af op het middenveld. Tegen de rust kwamen er toch nog een aantal mogelijkheden; een schot van Jordy Bosch werd geblokt en Wessel Koomans schoot eerst voorlangs en zijn tweede schot uit de kluts werd geblokt door René Streuer.

Gasselternijveen begon beter aan de tweede helft, in de 47e minuut werd een gevaarlijke vrije bal van de lijn gekopt. Daarna nam Schoonebeek het initiatief over en liet iets beter voetbal zien. Kansen leverde dit ook op maar gescoord werd er niet. In de 50e minuut werd Leon Steffens diep gestuurd door Jordy Bosch, maar zijn inzet ging voorlangs. In de 57e minuut kopte Brandon Meems een vrije bal van Justin Katuin bijna in eigen doel, maar doelman Kevin Koops redde ternauwernood met een uiterste krachtsinspanning. Vervolgens kopte Leon Steffens een corner van Justin Katuin rakelings naast. Als Gasselternijveen al gevaarlijk werd, dan kwam het van Wessel Koomans. Maar ook Koomans had zijn vizier deze middag niet op scherp staan, zijn kopbal in de 68e minuut werd gepakt door doelman Martin Berens en zijn schot in de 70e minuut ging net naast. In de 79e minuut was er een grote klutssituatie voor het Gasselternijveense doel, maar de inzetten van achtereenvolgens Leon Steffens, Niek Huser en Leon Heegen werden allen geblokt. De grootste kans van de wedstrijd was in de 84e minuut voor Schoonebeek. Jeffrey Berens stuurde met een lange bal Leon Steffens diep, en oog in oog met doelman Koops belandde zijn inzet op de paal. Na exact 90 minuten maakte scheidsrechter van Leeuwen een einde aan dit duel.

Na de wedstrijd ging het niet over het vertoonde spel, maar vooral over wat de KNVB gaat beslissen over de voortgang van de competitie. Is het nu per direct winterstop, gaat de competitie helemaal op slot of komt de KNVB nog met een mogelijkheid om toch door te spelen.