Zondag 21 november 2021: Schoonebeek – Wijster 4 – 2 (3-1)

19 min: 0-1 Bart Tjarks
24 min: 1-1 Niek Huser
33 min: 2-1 Leon Steffens
43 min: 3-1 Jan Willem Wubkes
60 min: 3-2 Milan Jelsma
90 min: 4-2 Remco Huser

Opstelling: Martin Berens, Dillan Schulte, Justin Katuin, Rene Streuer, Jeffrey Berens, Mike Stam, Jordy Bosch, Jan Willem Wubkes, Leon Steffens, Niek Huser, Twan Steffens

Scheidsrechter: Dylano Stegers

Gele kaarten: Jeffrey Berens en Jordy Bosch (Schoonebeek) en Martijn Schokker, Bart Popping en Bart Tjarks (Wijster)

Schoonebeek wint ook van Wijster

Afgelopen zondag kwam Wijster op bezoek op sportpark “De Gruinte” in Nieuw Schoonebeek. Wijster is een goede middenmoter in de zondag vierde klasse D. Na een wedstrijd waarin Schoonebeek duidelijk de sterkere was, maar het zichzelf weer onnodig moeilijk maakte, won het verdiend met 4-2. Door de nieuwe Corona maatregelen waren er geen toeschouwers welkom op het sportpark, maar dit werd gecompenseerd door de aanwezigheid van de diverse media; RTV Drenthe, radio ZO34 en de eigen streamingdienst verzorgd door Max Bosch.

Vanaf het begin was duidelijk dat Schoonebeek de sterkere was deze middag. In het eerste kwartier waren er al kansen voor Leon Steffens (voorlangs), Niek Huser (net mis) en Jordy Bosch (schot gekraakt). Na 15 minuten was pas het eerste kansje voor Wijster, een schot van Harold Hegen ging ver over. In de 19e minuut zette Wijster de wedstrijd op zijn kop, na een pass van Martijn Schokker schoot Bart Tjarks diagonaal in de verre hoek binnen, 0-1. Direct ging Schoonebeek op zoek naar de gelijkmaker, en binnen 3 minuten kreeg het drie grote mogelijkheden om gelijk te maken. Eerst kopte Jordy Bosch een bal goed door waarop Leon Steffens één op één met doelman Arjan Tjarks kwam, maar Tjarks redde bekwaam. Daarop was het Twan Steffens die geheel vrijstaand een voorzet van Leon Steffens wild over schoot. En vervolgens kon doelman Tjarks een schot van Jan Willem Wubkes ternauwernood uit de hoek tikken. In de 24e minuut viel dan wel de gelijkmaker, Niek Huser werd door Twan Steffens weggestoken, en Huser schoot in de verre hoek binnen, 1-1. Wijster kwam er in deze fase absoluut niet aan te pas, meer dan een schot van Marco Werners dat ver over ging was er niet te noteren. Schoonebeek wilde doordrukken en in de 33e minuut lukte dat. Een voorzet van Jordy Bosch bereikte de geheel vrijstaande Leon Steffens, die van dichtbij binnen kon tikken, 2-1. Nadat eerst nog Niek Huser het zijnet raakte, was het Jan Willem Wubkes in de 43e minuut die de stand op 3-1 bracht. Hij deed dit na een prachtige sleepactie langs zijn tegenstander om vervolgens met zijn rechter chocoladebeen raak te schieten.

In de tweede helft ging Schoonebeek door waar het de eerste helft was opgehouden. Het kreeg gelijk een paar kop kansen voor Niek Huser en Leon Steffens. Vervolgens liet Schoonebeek de teugels wat vieren waardoor Wijster wat beter in de wedstrijd kwam. Dit leverde een grote kans op in de 54e minuut, maar na een voorzet van Marco Werners schoot Milan Jelsma voorlangs. In de 60e minuut sloeg de vlam in de pan; na een overtreding op Niek Huser viel hij geblesseerd op de grond met veel pijn, scheidsrechter Stegers zag er geen overtreding in en liet doorspelen. Wijster wilde sportief de bal buiten spelen, maar in plaats van de bal over de lijn te spelen werd deze diep gespeeld. Milan Jelsma ging erachter aan en liet de Schoonebeek verdedigers verbouwereerd achter, waarop Jelsma eenvoudig de bal over doelman Berens kon lepelen, 3-2. Het spel werd hierna wat harder en dit leverde aan beide kanten een aantal gele kaarten op. Schoonebeek bleef wel op zoek naar meer treffers, maar ook Wijster was een paar keer dichtbij. Jordy Bosch schoot net naast na een combinatie met Leon Steffens en Twan Steffens schoot een voorzet van Jan Willem Wubkes tegen de doelman aan. Een uitbraak van Wijster kon nog net voor de doellijn gekeerd worden door René Streuer, en Harold Hegen kopte een corner net naast. Schoonebeek verdediger Jeffrey Berens schoot nog bijna een voorzet van Milan Jelsma in het eigen doel, maar de bal ging rakelings aan de goede kant van de paal langs. In de 90e minuut besliste Schoonebeek de wedstrijd, Remco Huser kopte een corner van Jordy Bosch onhoudbaar binnen, 4-2.

Zo kwam de overwinning bij het team dat daar deze middag ook het meeste recht op had, het enige wat Schoonebeek zichzelf kan verwijten is dat het zoveel kansen miste en daardoor Wijster zo lang in de wedstrijd hield. Met de drie punten blijft Schoonebeek koploper en gaat het volgende week op bezoek bij nummer vier Gasselternijveen. Wijster blijft zesde en krijgt volgende week DSC’65 op bezoek.