Zondag 7 november 2021: VIOS (O) – Schoonebeek 1 – 1 (1-0)

8 min: 1-0 Guus Kok
54 min: 1-1 Niek Huser

Opstelling: Martin Berens, Dillan Schulte (Dennis Striper), Justin Katuin, Rene Streuer, Jeffrey Berens, Stijn Schepers, Jan Willem Wubkes, Leon Steffens, Niek Huser, Twan Steffens en Remco Huser (Leon Heegen).

Scheidsrechter: L Tolman

Gele kaarten: 2x Gijs Loof (VIOS(O) en Rene Streuer (Schoonebeek)

Schoonebeek en VIOS in evenwicht

Na een aantal wedstrijden tegen de bovenste ploegen in de vierde klasse, stond deze zondag de uitwedstrijd tegen de op één na onderste VIOS op het programma voor Schoonebeek. Ondanks de waarschuwingen van trainer Abel vooraf, liet Schoonebeek zich in het eerste half uur overdonderen en kon het de rest van de wedstrijd in de achtervolging. Beide teams hadden genoeg mogelijkheden om de wedstrijd naar zich toe te trekken, maar uiteindelijk stond er een terechte 1-1 op het scorebord.

Ondanks de waarschuwingen vooraf was vanaf de aftrap direct de eerste mogelijkheid voor VIOS. Schoonebeek leek niet bij de les en dat zal wel met een stukje onderschatting te maken hebben gehad. Het eerste half uur was duidelijk voor VIOS, en in de 8e minuut kwam het ook op voorsprong. Jesper Mug knokte goed door op de rechter kant, kapte naar binnen, en via de kluts voor het doel, kwam de bal voor de voeten van Guus Kok. Kok bedacht zich geen moment en drukte direct af, 1-0. Vanaf de aftrap had Twan Steffens de gelijkmaker op de voet, maar hij strandde op doelman Kayran Nijenbanning. Daarna had VIOS meerdere keren de mogelijkheid om de score te verhogen maar o.a. Guus Loof en Eric de Ruiter strandden op doelman Martin Berens. Na een half uur kreeg Schoonebeek wat meer grip op de wedstrijd en dit resulteerde in kansen voor Niek Huser, Stijn Schepers en Remco Huser. Het net werd echter niet gevonden waardoor er gerust werd met een 1-0 voorsprong voor VIOS.

De tweede helft moest Schoonebeek dus in de achtervolging. Gelijk in de 46e minuut had Leon Steffens een levensgrote kans; na een voorzet van Dillan Schulte kreeg Steffens de bal op twee meter van het doel, maar hij kreeg de bal niet langs de doelman. In de 54e minuut viel dan toch de gelijkmaker, een vrije bal van Niek Huser viel bij de tweede paal in één keer binnen, 1-1. Daarna ging Schoonebeek op jacht naar meer, het drukte VIOS volledig terug op de eigen helft en creëerde de nodige kansen; Niek Huser over, naast en op de doelman, en toen hij wel scoorde had hij de bal net met de hand beroerd. Leon Steffens naast en op de doelman. Justin Katuin met een poging die op de lat uiteen spatte, en toen hij binnen de zestien onderuit werd gegleden kon de verder uitstekend leidende scheidsrechter Tolman het net niet goed constateren. En Leon Heegen met een volley net over. Het laatste kwartier ging Schoonebeek zelfs achterin 1 op 1 voetballen om nog meer druk naar voren te krijgen, maar gaf daardoor ook de nodige ruimte weg. VIOS profiteerde hier bijna van want op de counter kreeg het in blessuretijd nog een paar dotten van kansen om toch nog de punten in Oosterhesselen te houden. Zo strandde Jesper Mug twee keer op doelman Berens en schoot Thom Hilbrands hoog over, waardoor de eindstand dus 1-1 bleef.

Na de wedstrijd hadden beide trainers Karhof en Abel een dubbel gevoel, voor beide had de overwinning erin gezeten maar uiteindelijk moesten ze ook blij zijn met een punt. Volgende week is een beker en inhaal weekend, daarna krijgt Schoonebeek Wijster op bezoek. VIOS is zelfs nog een week langer vrij en krijgt dan DVC’59 op bezoek.