Zondag 24 oktober 2021: Titan – Schoonebeek 1 – 2 (1-1)

1 min: 0-1 Harm Jan Moesker
21 min: 1-1 Justin Katuin
97 min: 1-2 Niek Weitering

Opstelling: Martin Berens, Tim Slomp (Remco Huser -> Jordy Bosch), Rene Streuer, Niek Weitering, Jan Willem Wubkes, Leon Steffens (Stijn Schepers), Justin Katuin, Niek Huser, Jeffrey Berens, Twan Steffens en Dillan Schulte.

Scheidsrechter: C.A. van der Velden

Gele kaarten: Patrick Luiten, Nick Katoen, Klaas-Anne Postmus em Julian Bruining (Titan) Jeffrey Berens en Mike Stam (v.v. Schoonebeek)

Rode kaart: Mike Oosting, 2x geel (Titan)

Schoonebeek wint op de valreep van fysiek Titan

Afgelopen zondag moest Schoonebeek op bezoek bij Titan, Schoonebeek en Titan waren tot dan toe (op verliespunten) de koplopers in de vierde klasse D. Na een meer spannend en harde dan goede wedstrijd nam Schoonebeek uiteindelijk terecht de punten mee naar Nieuw Schoonebeek.

Titan begon gelijk goed aan de wedstrijd, uit de eerste aanval in de eerste minuut kreeg het een hoekschop. Uit deze hoekschop kopte Harm Jan Moesker direct raak, 1-0. Vervolgens ging Titan op zoek naar de tweede treffer en creëerde wel diverse mogelijkheden maar dit leverde geen doelpunten op. Rond de 15e minuut raakte Tim Slomp, op het eerste gezicht, zwaar geblesseerd en moest met de brancard van het veld. Remco Huser kwam voor hem in het veld en trainer Abel voerde een aantal tactische wisselingen door. Hierdoor kantelde de wedstrijd en werd Schoonebeek de bovenliggende partij. Na een aantal mogelijkheden onbenut te hebben gelaten wist Schoonebeek in de 21e minuut wel de gelijkmaker te maken. Nadat eerst Jan Willem Wubkes binnen de beruchte lijnen werd neergelegd was het vervolgens Remco Huser die onderuit werd geschopt, scheidsrechter Langenberg kon niet anders dan de bal op de stip leggen. Justin Katuin klaarde het klusje en schoot de 1-1 op het scorebord. Tot aan de rust ging het verder gelijk op met mogelijkheden aan beide kanten; aan Schoonebeek zijde waren er kansen voor Leon Steffens en Niek Huser, aan Titan zijde voor Julian Bruining (op de paal) en Jos Smidt. Gescoord werd er niet meer waardoor er gerust werd met 1-1.

Titan probeerde in de tweede helft Schoonebeek met nog meer fysieke strijd te overbluffen. Maar nadat Titan in de eerste helft al een aantal gele kaarten (met een rood randje) had ontvangen, was het Mike Oosting die in het begin van de tweede helft wederom over de schreef ging, en zijn tweede gele kaart ontving. Met een man meer ging Schoonebeek op zoek naar de overwinning, en met kansen voor Niek Weitering (van dichtbij net over), Leon Steffens (2x 1 op 1 met keeper Remon Poede) en Remco Huser (te slap schot) was het meerdere keren dichtbij een treffer. Met 10 man beperkte Titan zich tot countervoetbal, en vlak voor tijd leverde dat bijna resultaat op, maar doelman Martin Berens wist het schot van Peter Stap te pareren. Door het vele tijdrekken en “anti-voetbal” van Titan werd er flink wat tijd bij getrokken. In de 97e minuut werd Niek Weitering van achteren onderuit geschopt op het middenveld, dit leverde Titan inmiddels de zesde gele kaart op. De toegekende vrije bal werd tot hoekschop verwerkt. Uit de hoekschop van Justin Katuin kopte Niek Huser de bal terug voor het doel, hier was Niek Weitering als de kippen bij en tikte de 2-1 binnen. Direct na de aftrap floot scheids Langenberg voor het einde van de wedstrijd.

Na de wedstrijd was men bij Schoonebeek vooral blij met de punten, het nadert Sleen tot op één punt op de ranglijst maar heeft wel een wedstrijd minder gespeeld. Hopelijk valt het mee met de blessure van Tim Slomp, en is hij weer snel te zien op de velden. Voor Titan waren de druiven zuur, het fysieke spel brak hen uiteindelijk zelf op met de dubbele gele kaart voor Oosting en stond men dus uiteindelijk met lege handen.