Zondag 11 oktober 2020: Schoonebeek – Titan 1 – 1 (0-1)

34 min: 0-1 Roy Supèr
50 min: 1-1 Niek Weitering

Scheidsrechter: Dylano Stegers
Gele kaarten: Thijs Over, Roy Supèr en Klaas-Anne Postmus (Titan)
Rode kaart: Mike Stam (Schoonebeek)

Schoonebeek en Titan in evenwicht

Het was een triest gezicht in de rust; een leeg sportpark “De Gruinte” in de stromende regen. Halverwege deze topper in de vierde klasse D had het publiek rijen dik aan de kant moeten staan, maar dat mocht niet zo zijn. Ondanks dat maakten Schoonebeek en Titan er een leuk schouwspektakel van, met een beter Titan in de eerste helft en een beter Schoonebeek in de tweede helft. De 1-1 eindstand was dan ook een terechte afspiegeling van de wedstrijd.

Omdat er geen publiek aanwezig mocht zijn, had de thuisvereniging een livestream beschikbaar gemaakt waar gretig naar gekeken werd.  Via deze livestream hebben meer dan 130 mensen de wedstrijd toch kunnen volgen (de wedstrijsis ook terug te kijken via https://www.twitch.tv/vvschoonebeek. Al deze mensen zagen dat Titan beter aan de wedstrijd begon, en de gehele eerste helft het betere van het spel bleef houden. De eerste kansjes waren dan ook voor Titan, maar echt gevaarlijk werd het nog niet. In de 16e minuut had Schoonebeek wel een grote kans; een voorzet van Niek Huser werd door Leon Steffens goed ingekopt, maar doelman Poede redde ternauwernood. Daarna kreeg Titan diverse kansen om de score te openen, maar onder andere Harmjan Moesker en Mick Hendriks strandden in vrije positie op doelman Berens. Daarna leek Schoonebeek op voorsprong te komen; na een mooie aanval wist Katuin van dichtbij binnen te tikken, helaas stond hij net buitenspel. In de 34e minuut kwam Titan eindelijk op voorsprong; een lange bal van achteruit werd door Moesker doorgekopt en Roy Supèr pikte de bal op, omspeelde Berens en tikte de bal in het lege doel, 0-1. Vlak voor rust had Jan Willem Wubkes nog een vrije schietkans, maar wederom wist Poede zijn doel schoon te houden.

Schoonebeek kwam de tweede helft beter de kleedkamer uit, het was iets fanatieker en feller in de duels en kreeg zo controle over de wedstrijd. Na eerst een waarschuwingsschot van Twan Steffens, kwam het in de 50e minuut op gelijke hoogte met Titan. Een vrije bal van Justin Katuin werd binnen gekopt door Niek Weitering, 1-1. Hierna probeerde Schoonebeek door te drukken, en kreeg ook de nodige kansen om de score te verhogen. Zo was Niek Huser meerdere keren dichtbij maar wist hij het net niet te vinden. Typerend was dat de grootste kans voor Titan in de tweede helft niet zelf gecreëerd werd, maar ingeleid werd door een foute terugspeelbal van Niek Weitering. Roy Supèr wist deze kans trouwens vakkundig om zeep te helpen. De laatste tien minuten moest Schoonebeek met 10 man verder, Mike Stam deed een “Alvarezje” bij Moesker en kon vertrekken van de goed leidende jonge scheidsrechter Dylano Stegers. Aan het wedstrijdbeeld veranderde niets, Schoonebeek bleef op zoek naar de winnende treffer en die kwam er bijna in de 90e minuut. Leon Steffens kopte een vrije bal van Katuin hard op de lat. In de 95e minuut had Jan Willem Wubkes ook nog de winnende op de voet, maar geheel vrij voor het doel mikte hij net naast.

Achteraf waren beide teams tevreden met het gelijkspel. Voor beide had er meer ingezeten, zo had Titan de eerste helft verder kunnen uitlopen, maar Schoonebeek kwam de tweede helft goed terug en had vlak voor tijd nog een paar 100% kansen op de overwinning. Volgende week heeft Schoonebeek weer een thuiswedstrijd, dan komt EHS’85 op bezoek. Mocht er dan weer geen publiek bij mogen, dan zal de livestream weer het Internet opgeslingerd worden. Titan krijgt dan Wijster op bezoek, met misschien ook wel een livestream.

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'ZONDAG 11 OKTOBER 2020 DSC'65 0-0 w Sleen DVC'59 AFG KSC VIOS (O) 1-2 Buinen Wijster 0-3 Wacker SC Balkbrug 1-1 ezi Ruinerwold Schoonebeek 1-1 Titan'
Geen fotobeschrijving beschikbaar.
Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'ZONDAG 18 OKTOBER 2020 Sleen 14:00 VIOS (O) KSC 14:00 Wacker Ruinerwold 14:00 Buinen Titan 14:00 Wijster Zwartemeerse Boys 14:00 DVC'59 SC Balkbrug 14:00 DSC'65 Schoonebeek 14:00 EHS'85'