Gisteravond won Schoonebeek de eerste wedstrijd van de SportBOXX Regio Cup van Weiteense Boys met 5 -1 na een 1 – 0 ruststand. Dit toernooi wordt door FC12 georganiseerd en er zijn twee poules van 4 teams en er is een finaledag op 22 augustus. In totaal voetbalt elk team dus vier wedstrijden tegen tegenstanders uit de regio voordat op 29 augustus de bekercompetitie begint.

156 dagen was het alweer geleden dat Schoonebeek 1 een wedstrijd voetbalde op het hoofdveld van sportpark De Gruinte. De supportersvereniging verkocht loten voor de “blinde voetbalpool” en had geregeld dat er bengaals vuur was bij het oplopen van het veld door de teams.

Voor beide teams was het na deze lange “wedstrijdloze periode” flink wennen waardoor er begrijpelijkerwijs nog veel niet lukte. De ruim 300 toeschouwers (het hoogste bezoekersaantal van de vier wedstrijden van gisteravond) zagen een jong Weiteveens team tegen een ervarener en op een hoger competitieniveau spelend Schoonebeek.
Schoonebeek had in de eerste helft wel meer balbezit maar veel kansen werden er niet gecreeerd. Weiteveen liet zien dat ze voetballend voldoende potentie hebben om goed mee te doen in de vijfde klasse. Na een mooie aanval opende Schoonebeek de score, een voorzet van de mee opgekomen Jesse Bosman werd door Jeffrey Berens binnen getikt, 1 – 0 en dat was ook de ruststand.

Na rust was Schoonebeek dreigender en creeerde het meer kansen wat dan ook wel de verdiende ruime overwinning opleverde. Leon Steffens (2x) en Justin Katuin zorgden voor de 4 – 0 tussenstand alvorens Twan Steffens (16 jaar) debuteerde in Schoonebeek 1 en zijn debuut opsierde met een doelpunt door van buiten de 16 de keeper met een strak schot te verschalken zodat het 5 – 0 werd. Het slotakkoord was voor Weiteveen, Koen Steffens scoorde de eretreffer waardoor de eindstand 5 -1 was. Beide teams benutten al hun wissels zodat een ieder minuten kon maken en weten dat er nog wel wat werk verzet moet worden in de komende weken om fitter en voetballend beter te worden.

Zo kwam er een einde van een lange periode zonder wedstrijden voor spelers en supporters en dat smaakte letterlijk naar meer want in de rust en na afloop was het voor de vrijwilligers achter de bar en buiten flink aanpoten om een ieder van zijn bestelling te voorzien en bleef het de hele avond een gezellige boel op het terras bij de kantine. Zo was het een mooi begin van dit voetbalseizoen en we hopen jullie weer vaak te mogen zien bij de wedstrijden op sportpark “De Gruinte”!

Aanstaande donderdag (13 augustus) voetbalt Schoonebeek de 2e wedstrijd voor deze Regiocup, uit tegen zaterdagtweedeklasser Drenthina die gisteren met 5 – 0 wonnen van NKVV. Deze wedstrijd begint donderdag om 19:00.

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'SportBOXX SNEAKERS EN SPORT REGIO CUP Zuidoost-Drenthe SPONSOREN MAGAZINE VOET DEREGIO WWW.FC12.NL WOEL SPORTS VERHUUR EN SPORTPRIJZEN WWW.WOELSPORTS.NL MARTEN vormgeving martenvormgeving.nl NIERS Grondverzet Weiteveen heigro H HYPOTHEEK.NU S.B. Bestratingen'