Net na 12 uur vannacht publiceerde de KNVB de bekerindelingen voor de junioren en overige senioren op voetbal.nl / in de Voetbal.nl app. De speeldata zijn 29 augustus, 5 en 12 september.

Teams categorie B Senioren
Schoonebeek VR1 “bekert” tegen Sc Angelslo, Vrouwen 2 tegen SVBO VR1 en Schoonebeek 3 tegen Twedo 3. Bij wijze van proef wordt in district Noord van de KNVB de beker voor deze categorie niet in een poulevorm gestart maar met 1ee kncok-out wedstrijd. Deze wedstrijden worden op 5/6 september gevoetbald. Of het uit of thuis is dat wordt nog bekend gemaakt.

De pupillen (SWB JO12-11-10-9-8) voetballen met ingang van dit seizoen geen bekerwedstrijden meer. De reden daarvoor is de overstap naar het 4-fasenmodel.

Bron: KNVB
Vanaf het seizoen 2020/’21 gaat het voetbalaanbod van de O8 t/m O12 pupillen er iets anders uitzien. In plaats van een voorjaars- en najaarsreeks spelen de pupillen voortaan in 4 blokken van in totaal minimaal 24 wedstrijden. De bekercompetitie vervalt. Eén van de grote voordelen van dit model is de mogelijkheid om pupillenteams sneller te herindelen (na een blok van 5 of 7 wedstrijden), mits noodzakelijk. Hierdoor worden er meer wedstrijden gespeeld waarbij de krachtsverhouding tussen teams in balans is. Dit laatste leidt tot meer plezier bij de kinderen, en zorgt er uiteindelijk voor dat kinderen langer blijven voetballen.