Na twee seizoenen bij Sc Erica te hebben gevoetbald keert de 31-jarige Jan Willem weer terug bij de voetbalclub uit zijn geboorte- en woonplaats.

Wubkes begon met voetballen in de pupillen van Schoonebeek en debuteerde op 8 oktober 2006 in Schoonebeek 1 als 17-jarige A-junior in de uitwedstrijd tegen EHS’85. Een week later maakte hij zijn eerste doelpunt tegen Borger. In de jaren daarna groeide hij uit tot basisspeler en aanvoerder. Na het seizoen 2017/2018 maakte hij op sportieve gronden de overstap naar Sc Erica dat toen nog in de tweede klasse voetbalde.

Zijn eerste seizoen bij Erica had hij lang te kampen met een blessure en in het voorbijgaande seizoen was hij veelal basisspeler maar door Corona is bekend hoe dit seizoen voortijdig is beëindigd. “Ondanks deze ongemakken heb ik het bij Sc Erica super naar mijn zin gehad”. Sinds kort woont Jan Willem met zijn vriendin Isolde in zijn ouderlijke huis en dat is voor hem 1 van de redenen om weer bij Schoonebeek terug te keren, hij kan weer op de fiets naar de club.

“Ook voetbal ik de laatste jaren van mijn voetbalcarrière graag bij de club waar het voor mij allemaal begonnen is” geeft Jan Willem daarnaast aan. “Bij Schoonebeek kom ik terecht in een team met veel spelers uit het dorp zelf dat, tot Corona een streep door het seizoen zette, bezig was met een prima seizoen”.

“Het is natuurlijk afwachten hoe het volgend seizoen gaat maar met de huidige groep spelers verwacht ik dat we dan ook weer mee kunnen doen om de bovenste plekken en wie weet kunnen we in de komende jaren de stap naar de derde klasse maken. Dat zou voor de spelers, supporters en vrijwilligers een mooie beloning zijn voor het harde werken!”.

Welkom terug Jan Willem en veel voetbalplezier gewenst bij ons‼️

Afbeelding kan het volgende bevatten: 2 mensen, inclusief Jan-Willem Wubkes, staande mensen en buiten