Zondag 8 maart 2020: Schoonebeek – VIOS (O) 3 – 0 (1-0)

24 min: 1-0 René Streuer
61 min: 2-0 Niek Huser
87 min: 3-0 Jeffrey Berens

Schoonebeek herstelt zich tegen VIOS (O)

Nadat vorige week een belangrijke nederlaag in de tweede periode tegen Sleen werd geleden, kwam deze zondagmiddag VIOS (O) op bezoek. VIOS, de nummer 12 van de ranglijst, leek de ideale tegenstander om het zelfvertrouwen weer wat op te krikken. Met een degelijke 3-0 overwinning deed Schoonebeek dat, en doet het dus nog steeds mee voor de tweede periode.

Na de aftrap door pupil van de week Royz Levelink uit SWB JO8-2 ging de eerste helft voetballend redelijk gelijk op De eerste helft ging voetballend redelijk gelijk op, maar de meeste en beste kansen waren voor Schoonebeek. Binnen een kwartier kreeg Schoonebeek meerder kansen om op voorsprong te komen. Zo kopte Leon Steffens net voorlangs, had Kevin Poker twee keer het vizier net te hoog en tikte keeper Nijenbanning een vrije bal van Leon Steffens er net uit. Na 14 minuten leek Schoonebeek dan wel op voorsprong te komen, na een vrije bal van Jordy Bosch belandde de bal uiteindelijk bij Leon Steffens die het laatste tikje gaf. Helaas stond Steffens volgens de assistent buitenspel, en werd de treffer geannuleerd. Vervolgens kreeg ook VIOS enkele kansen, zo schoot Jeroen Schepers net over en kon Johan Bos een scherpe voorzet bij de tweede paal ternauwernood tot corner verwerken. In de 24e minuut kwam Schoonebeek wel op voorsprong, wederom een vrije bal van Jordy Bosch werd door een VIOS-verdediger verlengd, precies in de voeten van René Streuer, Streuer hoefde zo alleen nog maar het laatste tikje te geven tegen de wedstrijdbal van BMK Advies & Administratie , 1-0. Daarna ging Schoonebeek door met het creëren van kansen, maar Niek Huser schoot net over, Poker net voorlangs en na een prachtige aanval over meerdere schijven werd het schot van Steffens net geblokt door Dion Westerhof. Op slag van rust kreeg VIOS nog twee grote kansen op de gelijkmaker, een scherpe vrije bal werd wederom met de grootste moeite door Johan Bos tot corner verwerkt, en die corner werd uiteindelijk geblokt door de Schoonebeek defensie.

Na de rust kwam Schoonebeek beter uit de kleedkamer, een half uur lang had VIOS niets in te brengen, en Schoonebeek ging door met het missen van kansen. Jordy Bosch schoot net naast, na een snelle combinatie tussen Huser en Steffens werkte Huser in vrije positie naast en kopte Huser een vrije bal van Poker over. In de 61e minuut werd de score dan eindelijk verdubbeld, wederom een goede combinatie tussen Huser en Steffens werd deze keer wel door Huser binnen getikt, 2-0. Na een half uur in de tweede helft had verdediger Harmen Muskee van VIOS voor de tweede keer een onbesuisde actie, wat hem ook een tweede gele kaart opleverde. VIOS, gereduceerd tot 10 man, leek te ontwaken en begon in één keer ook weer mee te voetballen. De snelle Guus Kok glipte er een paar keer langs, maar zijn voortzetting was telkens ondermaats. En invaller Rafael van Beek raakte een keertje de paal, en strandde een keer op doelman Berens. Vlak voor tijd besliste Schoonebeek de wedstrijd, nadat eerst invallers Jeffrey Berens en Niels Striper strandden op doelman Nijenbanning, was het Berens die in de 87e minuut een voorzet van Huser binnen kopte, 3-0.

Met deze degelijke overwinning, en de resultaten op de andere velden, steeg Schoonebeek naar de vierde plaats. Ook de tweede periode kan nog steeds behaald worden. Volgende week staat de altijd lastige uitwedstrijd tegen Zwartemeerse Boys op het programma. Voor VIOS was het geen goed weekend; zelf verloren en de naaste concurrenten pakten wel punten. Volgende week komt Titan op bezoek, wederom een pittige tegenstander. Na de wedstrijd kreeg ook nog de uitstekend leidende jonge scheidsrechter Compagne het bericht dat hij promoveert richting de tweede klasse. Fantastisch bericht voor hem, helaas voor de teams in de vierde klasse dat zo’n goede scheidsrechter direct weer omhoog promoveert.

Afbeelding kan het volgende bevatten: tekst
Geen fotobeschrijving beschikbaar.