Zondag 26 januari 2020: Schoonebeek – Titan 2 – 1 (0-0)

53 min: 1-0 René Streuer
55 min: 1-1 Peter Stap
80 min: 2-1 Niek Huser

Schoonebeek komt beter uit winterstop dan Titan

Nadat Titan vorige week al ingehaald had tegen DVC’59, mocht het deze week op bezoek bij Schoonebeek. De wedstrijd tussen de nummers 5 en 6 ging lang gelijk op, maar de betere kansen waren voor Schoonebeek. Uiteindelijk stond er een toch wel terechte 2-1 eindstand op het nieuwe scorebord.

Vanaf het begin bleek dat beide ploegen behoorlijk aan elkaar gewaagd waren, het spel golfde op en neer waarbij de fysieke duels niet geschuwd werd. De kansen in de eerste helft waren schaars, maar de betere waren wel voor Schoonebeek. Zo schoot Jeffrey Berens net naast en Leon Steffens net over. De grootste kans was ook voor Leon Steffens; Jeffrey Berens zette hem met een steekpass één op één met keeper Poede, maar Poede redde bekwaam. De enige echte kans voor Titan in de eerste helft kwam pas in de blessuretijd, maar Jelmer Deuling kopte net naast.

Na de rust veranderde er niet veel aan het spelbeeld, maar werden de kansen wel talrijker. De eerste mogelijkheid was voor Titan, maar in geheel vrije positie nam Dennis Katoen de bal niet goed aan waardoor doelman Berens eenvoudig de bal kon oprapen. In de tegenaanval kreeg Schoonebeek een corner, deze werd door Niek Weitering tegen de lat gekopt en was René Streuer attent en tikte de terugspringend bal binnen. Hierdoor was hij de eerste die een doelpunt op het nieuwe scorebord liet noteren; 1-0. Binnen een minuut, in de 55e minuut, kreeg ook Titan een corner, nu was Peter Stap attent en tikte de terugspringende bal binnen, 1-1. Daarna ging Schoonebeek steeds nadrukkelijker op zoek naar de overwinning, het wisselde aanvallend en kreeg ook kansen.

In de 80e minuut kwam er de voorsprong dan ook, Johan Bos stuurde Niek Huser weg in de diepte, Huser kwam alleen voor doelman Poede en schoot beheerst binnen in de korte hoek, 2-1. Hierna ging Titan op zoek naar de gelijkmaker, en kreeg ook kansen. Moesker schoot uit de draai recht op doelman Berens, en Mark Baas kopte op de buitenkant van de paal. Na ongeveer 10 minuten blessuretijd floot scheidsrechter Hessler eindelijk voor het einde, en hield Schoonebeek de eerste drie punten van 2020 in eigen huis.

Zo werd het nieuwe scorebord met een goede thuisoverwinning in gebruik genomen. En na de wedstrijd was iedereen er wel over eens dat de overwinning terecht was gekomen bij het team met de meeste en beste kansen. Dit betekent ook dat Schoonebeek samen met Sleen bovenaan staat in de tweede periode. Beide teams hebben 12 punten uit vijf wedstrijden en deze periode gaat over negen wedstrijden. Volgende week moet Schoonebeek op bezoek bij het goed draaiende Sleen. Titan krijgt dan Zwartemeerse Boys op bezoek.

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, staan, korte broek, kind, schoenen en buiten