Zondag 27 oktober 2019: Schoonebeek – Bargeres 1 – 3 (0-1)

43 min: 0-1 Casper Dorgelo
55 min: 0-2 Marciano Hummel
73 min: 0-3 Casper Dorgelo
83 min: 1-3 Leon Steffens

Schoonebeek weggecounterd door Bargeres

Na het ongelukkige verlies vorige week tegen DSC wou Schoonebeek het weer recht zetten tegen Bargeres. Bargeres wenste daar niet aan mee te werken, en counterde zich naar een 1-3 overwinning op sportpark “De Gruinte”.

Nadat de pupil van de week Hidde Lucas voor de eerste balomwenteling van deze middag had gezorgd, met de wedstrijdbal van Houkema Tools kwam Bargeres goed uit de startblokken. Dat leverde direct in het begin een aantal mogelijkheden op. Maar na een minuut of 10 nam Schoonebeek het initiatief over. Bargeres moest terug en gokte op de counter. Schoonebeek dat voetballend de baas was had moeite om dat in kansen uit te drukken. Het kreeg wel een aantal mogelijkheden via Huser, Katuin en Steffens, maar de beste was voor Leon Steffens; van dichtbij schoot hij tegen de voet van de keeper. Vlak voor rust werd Bargeres weer wat dreigender, Jorrit Visser schoot eerst nog een keer voorlangs. Maar in de 43e minuut kwam Visser weer in balbezit, na een enorme mispeer van verdediger Stam, en bediende hij Casper Drogelo op maat. Dorgelo hoefde alleen de bal nog maar binnen te lopen, 0-1. En dit was tevens de ruststand.

Na de pauze trok Bargeres zich steeds verder terug, en gesteund door de voorsprong kon het nog meer loeren op de counter. Schoonebeek werd steeds dreigender en de kansen werden steeds groter. Net toen iedereen het gevoel het dat het niet lang meer kon duren voordat Schoonebeek langszij zou komen, plaatste Bargeres een messcherpe counter. De snelle Dorgelo ging er vandoor en legde de bal terug op Marciano Hummel, die vervolgens de bal netjes en beheerst in de rechter hoek legde, 0-2. Schoonebeek gaf de moed niet op, en bijna vanaf de aftrap schoot Niek Huser over. Er volgden nog diverse kansen voor Schoonebeek, vooral spits Leon Steffens had zijn vizier niet op scherp staan, zowel met het hoofd als met de voeten wist hij meerdere keren niet het doel te treffen. Ook werd Schoonebeek nog een strafschop onthouden, de scheids miste een zuivere handsbal binnen de zestien. In de 73e minuut mocht Dorgelo vanuit buitenspel positie doorgaan van scheidsrechter Bos uit Muntendam, die na de wedstrijd zich verontschuldigde dat hij niet zijn beste wedstrijd had gefloten. Dorgelo verschalkte doelman Berens en zette de 0-3 op het scorebord. Even later had Jorrit Visser zelfs de mogelijkheid om de 0-4 te scoren, maar zijn inzet ging net naast. In de 83e kreeg Schoonebeek dan eindelijk zijn doelpunt, na een strakke pass van René Streuer kon Leon Steffens alleen op doelman Koopman af, hij omspeelde hem om vervolgens de bal tegen het net te werken, 1-3. Schoonebeek wilde meer en kreeg ook wel de kansen om nog meer te scoren, zo werd een inzet van invaller Jesse Bosman nog door een speler van de doellijn gehaald. Verandering in de stand kwam er niet meer, waardoor Bargeres de punten meenam.

Na afloop waren ze bij Schoonebeek vooral teleurgesteld in het missen van de vele kansen, hopelijk gaat dat volgende week uit bij Gasselternijveen beter. Bargeres was vooral blij met de drie punten, waardoor het stijgt op de ranglijst.

Afbeelding kan het volgende bevatten: 2 mensen

Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen, sportende mensen, gras en buiten
Geen fotobeschrijving beschikbaar.