Zondag 13 oktober 2019: Schoonebeek – Balkbrug 1 – 0 (0-0)

85 min: 1-0 Kevin Poker

Na twee keer gelijk en één keer verlies, pakte Schoonebeek dan eindelijk de eerste driepunter. Thuis in Nieuw Schoonebeek op sportpark “De Gruinte” werd Balkbrug met 1-0 verslagen.

Schoonebeek wilde gelijk vanaf het begin, het nog puntloze, Balkbrug onder druk zetten. En dat resulteerde in de zevende minuut tot een grote kans voor Stijn Schepers, maar zijn inzet ging net voorlangs. Langzaamaan kwam Balkbrug onder de druk uit en via een paar snelle uitbraken kwam er dreiging. Ook de lange uittrappen van keeper Overes (voor de wind aan) stichtten elke keer gevaar in de Schoonebeek defensie. Maar doelman Berens werd niet echt op de proef gesteld. Triest was het geblesseerd uitvallen van Allard Brouwer van Balkbrug met, na later bleek, een enkelbreuk. Hij draaide weg bij zijn tegenstander en zijn voet bleef vast staan in de grond. Vlak voor rust had Leon Steffens de grootste kans om Schoonebeek op voorsprong te zetten, maar van dichtbij schoot hij recht tegen doelman Overes aan. Zo bleef het 0-0 tot de rust.

De tweede helft kwam Balkbrug beter uit de kleedkamer, een minuut of 5 à 6 had het een overwicht. Maar daarna nam Schoonebeek het initiatief over en gaf dat de rest van de tweede helft niet meer uit handen. Schoonebeek kreeg diverse kansen om de score te openen, vooral de corners van Jordy Bosch waren elke keer gevaarlijk. Maar Niek Huser en Leon Steffens strandde op de doelman en Jeffrey Berens kwam nog dichterbij want zijn inzet spatte op de paal uiteen. In de 85e minuut kreeg Schoonebeek eindelijk loon naar werken; een vrije bal van Kevin Poker, op een meter of 20 van het doel, ging via de muur over de doelman in de bovenhoek, 1-0. Daar waar tegen Sleen jongsleden de voorsprong vanaf de aftrap weer werd weggegeven, was Schoonebeek nu beter op zijn hoede en sleepte de overwinning over de streep. Zo krijgt Schoonebeek voor het eerst sinds bijna twee jaar geleden in twee achtereenvolgende wedstrijden geen doelpunt tegen.

Achteraf was men bij Schoonebeek vooral blij met de drie punten, het spel was nog wel voor verbetering vatbaar. Volgende week moet Schoonebeek uit naar het altijd lastige DSC’65, met dezelfde inzet en wat beter spel moeten daar ook punten kunnen worden gepakt. Balkbrug blijft op 0 punten staan en krijgt nummer twee KSC op bezoek. Vanaf deze kant willen we namens de vv Schoonebeek Allard Brouwer nog heel veel sterkte en een voorspoedig herstel van zijn enkelbreuk wensen.