Zondag 6 oktober 2019: VIOS (O) – Schoonebeek 0 – 0 (0-0)

Schoonebeek laat punten liggen bij VIOS (O)

Na de geflatteerde nederlaag tegen KSC vorige week, stond er voor Schoonebeek wederom een uitwedstrijd op het programma; nu in Oosterhesselen tegen VIOS. Trainer Abel moest vooraf puzzelen want de halve defensie, Bosch en Weitering, was geblesseerd. Na een gelijkopgaande eerste helft, en een duidelijk overwicht voor Schoonebeek in de tweede helft, eindigde de wedstrijd zoals hij begon, 0-0.

De eerste helft begon wat aftastend, beide teams hadden (misschien wel iets teveel) respect voor elkaar. Je zag bij Schoonebeek dat men nog erg moet wennen aan de nieuwe speelstijl, terwijl VIOS wat beter ingespeeld oogde. Daar waar Schoonebeek wat meer op balbezit probeerde te spelen, was het spel van VIOS wat directer. Schoonebeek creëerde enkele mogelijkheden, en het directe spel van VIOS leverde enkele scherpe counters op, maar gescoord werd er niet. Halverwege de eerste helft viel de volgende Schoonebeek verdediger, Tim Slomp, geblesseerd uit, en hij werd verdienstelijk vervangen door de 18-jarige Stan Heegen. Gaandeweg de eerste helft werd het spelniveau steeds minder en veranderde het spel in steeds meer vechtvoetbal. Maar gescoord werd er dus niet voor de rust.

De tweede helft kwam Schoonebeek laat maar wel sterker uit de kleedkamer. VIOS werd terug gedrongen en kon er niet meer uit komen. Schoonebeek voerde de druk steeds verder op en paal en lat werden geraakt, maar een doelpunt bleef uit. Halverwege de tweede helft kon VIOS een beetje onder de druk uitkomen, en kreeg weer een aantal gevaarlijke uitvallen. De grootste kans was voor Jeffrey Berens, Berens had de hele middag al ruzie met de bal, maar werd door René Streuer wel vrij voor de VIOS doelman gezet, en die tikte nog net zijn schot op de lat. In de blessure tijd lag weer de VIOS doelman in de weg toen een corner van Jordy Bosch door Niek Huser werd ingekopt. In de daaropvolgende corner belande de bal in een scrimmage nog op een VIOS arm, maar de goed leidende scheids Leuning floot voor het einde en niet voor een strafschop.

Achteraf konden beide trainers leven met de puntendeling, alhoewel Schoonebeek toch het gevoel had dat er meer in had gezeten. Volgende week in de thuiswedstrijd tegen Balkbrug moeten dan de punten maar worden gepakt. VIOS krijgt dan Gasselternijveen op bezoek.