Na een voorbereiding met wisselende resultaten maar met een duidelijke goede opgaande lijn werd er om 14:00 uur met veel vertrouwen afgetrapt tegen v.v. Sleen dat afgelopen seizoen, na een periode van 10 jaar, degradeerde uit de 3e klasse. Een lastige middag dus voor v.v. Schoonebeek.

Sleen probeerde Schoonebeek vanaf de aftrap vast te zetten in de opbouw en dit lukte aardig. Gevolg was wel dat beide ploegen hierdoor veel de lange bal begonnen te hanteren. Na 20/25 minuten veranderde Schoonebeek van tactiek en ging het meer vanuit de “2e bal” spelen. Dit pakte goed uit want Schoonebeek slaagde erin de ruimte, met name bij balbezit van Sleen, klein te houden. Schoonebeek kreeg steeds meer initiatief en begon ook kansen te creëren.

In de 43e minuut was het dan eindelijk raak, na een goede uitbraak over de linkerkant kwam de voorzet van Niek Huser perfect bij de inlopende Mischa Katuin die beheerst de 1-0 binnen schoof. Lang kon Schoonebeek niet genieten van de voorsprong. Al na 10 seconden stond de 1-1 op het scorebord. Vanaf de aftrap zocht Sleen de aanval en Schoonebeek stond nog te veel na te genieten van de voorsprong en de 1-1 werd via een prima voorzet vanaf rechts door de inlopende spits van v.v.Sleen binnengeschoten. Zo werd de rust bereikt met een 1-1 tussenstand.

Na de thee was Schoonebeek niet bij de les. Sleen pakte direct het initiatief en zette Schoonebeek behoorlijk onder druk. Gelukkig misten de aanvallers van Sleen overzicht en beheersing in en rondom het strafschopgebied en zo gingen kansrijke mogelijkheden verloren. Schoonebeek herpakte zich en begon meer van zich af te bijten. Er werden een paar kansen gecreëerd en met name de kopbal van Leon Steffens had een beter lot verdient.

Helaas voor v.v. Schoonebeek begon het hoge speltempo en de warme omstandigheden zijn tol te eisen. Ook Sleen begon hier last van te krijgen en moest een aantal spelers geblesseerd wisselen. Bij Schoonebeek moesten Mike stam en Max Bosch geblesseerd het veld verlaten en werden vervangen door Tim slomp en Casper Stoffers. Ook de prima spelende Niek Weitering had het zwaar en werd na 70 minuten vervangen door Niels Striper. Desalniettemin bleef Schoonebeek knokkend overeind, en werd de 1-1 over de streep getrokken.

Zo pakt v.v. Schoonebeek na een prima teamprestatie in haar 1e competitiewedstrijd een zwaar bevochten punt met perspectief! Volgende week staat er wederom een lastige en pittige wedstrijd op het programma. Dan zal er in Schoonoord om 14:00 uur worden afgetrapt tegen de nummer vier van vorig seizoen, KSC.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.