Het nieuwe seizoen start binnenkort maar we hebben helaas nog niet voor alle teams voldoende leiders en trainers. 😟

We zoeken voor:
SWB JO09-1: trainer voor de maandag
SWB JO10-1: twee leiders
SWB JO11-1: 1 leider
SWB JO12-1: 1 leider

SWB MO17-1: 1 of 2 trainers en leider(s)
SWB JO19-1: trainer(s) voor twee avonden en een leider.

Geef je daarom vandaag nog op als trainer/leider. Wil je je opgeven of meer informatie krijgen? Neem dan contact op met Eduard Bos (06 5233 2046) van het jeugdbestuur van v.v. Schoonebeek.

Het trainingsschema volgt zo snel mogelijk maar de trainingen gaan van start in de week van 26 augustus.

—————————————————————
Achtergrondinformatie:
Leider
Als leider van het team kun je goed omgaan met de leeftijdscategorie die het betreft. Je begeleid op zaterdag samen met een ander persoon het team bij de wedstrijden. Er wordt door het jeugdbestuur een was- en vervoerschema opgesteld voor de spelers/ouders zodat een ieder weet wanneer de wedstrijden zijn, hoe laat het vertrek is, welke ouders geacht worden om te rijden en wie het tenue moet wassen. Je hebt contact met de spelers/ouders via de groepsapp en informeert de ouders als er wijzigingen zijn in het voetbalschema. Bij de wedstrijden zelf stel je je positief op, maak je de spelers enthousiast, regel je de wissels en geef je veel complimenten.

Trainer
Als trainer van de jongste jeugd zorg je ervoor dat de spelers met plezier naar de training komen. De spelers leren de baas over de bal te worden door veel balcontacten te hebben en veel in beweging te zijn. Mocht je hulp nodig zijn bij het voorbereiden van een training dan krijg je die.

Bij de oudere jeugd (MO17 en JO19) is het van belang dat je goed om kunt gaan met de meiden en jongens van deze leeftijdscategorie. Doel van de trainingen is dat ze beter worden in de onderdelen van het voetballen; aanvallen, verdedigen en omschakelen. Je zorgt voor een goede sfeer, structuur door afspraken te maken en te handhaven, ben je enthousiast en een positief voorbeeld voor de spelers.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.