Verslag Schoonebeek- DSC ’65 uitslag 3-0; Zondag 17 februari 2019

De v.v. Schoonebeeksupporters waren na een winterpauze van ruim twee maanden weer aanwezig op een zonovergoten sportpark De Gruinte om weer eens een thuiswedstrijd van Schoonebeek 1 te aanschouwen. Het werd geen wedstrijd met hoogstaand voetbal maar wel met een resultaat dat het rommelige niveau verdoezelde. Het was alweer de return tegen DSC’65. De uitwedstrijd werd nog met 1-0 verloren en DSC was ondertussen reeds elf wedstrijden ongeslagen.

Voor Schoonebeek was het de kans op revanche en het sloot de uitdaging met succes middels drie belangrijke punten af waardoor het de ongeslagen reeks van DSC beëindigde. In de 33e minuut kwam Schoonebeek op voorsprong door een eigen doelpunt DSC. Een verre ingooi van Chiels Steffens werd verlengd door Leon Steffens waarop Thijs Meppelink de wedstrijdbal van Kuipers en Koers schampte met zijn hoofd en pardoes in het doel verdwijnt. De ruststand was daardoor 1-0.

In de tweede helft bleven de ploegen lange tijd in evenwicht, maar in de 80e minuut verdubbelde Leon Steffens de marge naar 2-0 door een corner van Justin Katuin binnen te schieten. Vlak voor tijd bepaalde Niek Huser de einstand op 3-0 door de bal van Schiphorst te ontfutselen en van ruime afstand binnen te schieten. Schoonebeek scoorde dus wel terwijl DSC geen kansen wist te creëren. Invaller en JO19 speler Dillan Schulte (zoon van oud eerste elftal speler Henri Schulte) maakte zijn debuut in Schoonebeek 1 door in te vallen voor Stijn Schepers. Een tegenvaller waren de onnodige gele kaarten voor Chiel Steffens, Rene Streuer, Niek Huser en Tim Slomp die de goed leidende scheidsrechter Bart Zinger (18 jaar) in de slotfase moest uitreiken. Ook Thijs Meppelink van DSC kreeg geel.

Schoonebeek blijft op de negende positie staan met 16 punten uit 13 wedstrijden maar vind door deze zege wel aansluiting bij de middenmoot. Het DSC ’65 van trainer Richard Nieborg staat zevende met 19 punten uit 13 gespeelde duels. Volgende week zondag voetbalt Schoonebeek thuis tegen de nummer 5 op de ranglijst, v.v. Sweel. DSC mag thuis aantreden tegen Titan.

Schoonebeek: Martin Berens, Ric Smit (Mart Wubbels), Rene Streuer, Stijn Schepers (Dillan Schulte), Leon Steffens, Jesper Swieters, Niek Huser, Justin Katuin ©, Mike Stam (Tim Slomp), Chiel Steffens en Max Bosch. Assistent-scheidsrechter: Mark Scherpen en scheidsrechter Bart Zinger.

Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen, sportende mensen, lucht en buiten