Zondag 25 november 2018: KSC – Schoonebeek 2 – 2  (2–1)

22 min: 0-1 Leon Steffens
31 min: 1-1 Bjorn Philips
38 min: 2-1 Remco van der Velde
58 min: 2-2 Leon Steffens

Schoonebeek komt tegen negental van KSC niet verder dan gelijkspel

Uit naar KSC is voor Schoonebeek altijd een moeilijke wedstrijd. Het is bijna altijd ijzig koud, KSC is een fysiek sterke ploeg en er zijn de laatste jaren weinig punten opgehaald. Schoonebeek kwam deze keer van de “koude kermis” bij KSC met een 2-2 gelijkspel weer thuis. Een overwinning voor Schoonebeek had er zeker ingezeten, want een numeriek overwicht in het laatste kwartier tegen 9 KSC-spelers, werd niet uitgebuit.

KSC ging voortvarend uit de startblokken, het trok direct ten aanval en dat leverde een aantal mogelijkheden op. Maar langzaamaan nam Schoonebeek het initiatief over, en had via Ric Smit op voorsprong moeten komen. Hij had een voorzet van Leon Steffens bij de tweede paal voor het intikken, maar met een uiterste krachtsinspanning wist de KSC-doelman nog redding te brengen. Even later in de 22e minuut kwam Schoonebeek wel op voorsprong; Maurice Beerlink pompte een vrije bal hoog in de zestien, Niek Huser legde terug en de instormende Leon Steffens prikte bij de 2e paal binnen, 0-1. Hierna werd KSC weer sterker en drong Schoonebeek steeds verder terug. Dit resulteerde in de 31e minuut in de gelijkmaker; een hoge bal binnen de zestien, rolde pardoes voor de voeten van Bjorn Philips die binnen schoof, 1-1. Niet veel later in de 38e minuut kwam KSC zelfs op voorsprong; na een snelle tegenaanval werd de bal over doelman Martin Berens gelobd, en bij de paal werd Max Bosch afgetroefd door Remco van der Velde, die de bal binnen liep, 2-1. Dit was tevens de ruststand.

Schoonebeek kwam beter uit de kleedkamer, het legde meer energie in de wedstrijd en was de bovenliggende partij. In de 58e minuut viel dan ook de terechte gelijkmaker, al was daar wel de hulp van de KSC doelman bij nodig; Max Bosch legde een voorzet hoog in de zestien, de KSC-doelman tastte mis, en met het hoofd kopte Leon Steffens binnen, 2-2. Met de veldverwijzingen van Mark Prins (2x geel voor een overtreding en de bal wegschieten) en John Borsboom (2x geel voor commentaar op de leiding) werd het er voor KSC niet gemakkelijker op. Schoonebeek probeerde te profiteren van de numerieke meerderheid, maar de diverse kansen leverde niet het gewenste resultaat op. Zo kopte Ric Smit rakelings voorlangs, en was het prijsschieten voor Niek Huser, maar tot vier keer toe achter elkaar werden zijn inzetten van de doellijn gehaald. Via enkele gevaarlijke uitvallen had KSC er ook nog met de winst vandoor kunnen gaan, maar uiteindelijk bleef de 2-2 eindstand op het scorebord staan.

Veruit de slechte man op het veld was deze middag scheidsrechter de Haas, hij drukte een grote stempel op de wedstrijd. Niet fluiten voor grof spel maar wel strooien met kaarten voor verbale uitingen en continu grensrechters overrulen bij ingooien en corners. Dit wekte wederzijds veel irritaties op bij de spelers, begeleiding en het publiek. Mark Prins en John Borsboom van de thuisploeg kregen beide zelfs na 2x geel een veldverwijzing. Ook beide trainers Hollen en Arends werden meerdere keren vermanend toegesproken, waarbij Arends tijdens de rust zelfs achter de omheining werd verwezen.

De 2-2 eindstand voelde voor Schoonebeek als twee punten verloren. Voor KSC voelde het als een punt gewonnen, maar moet volgende week, met deze nieuwe schorsingen, weer puzzelen om een opstelling te maken.

Geen automatische alt-tekst beschikbaar.

HH/PS