Van 6 tot en met 14 oktober 2018 is het de Week van de Scheidsrechter. In deze week staat het uitspreken van waardering voor de arbiter centraal. Zij maken het immers mede mogelijk dat zo veel voetballers wekelijks op het veld van het spelletje kunnen genieten!

Het bedanken van de scheidsrechters kan op veel verschillende manieren. Respect voor zijn beslissingen en een simpel bedankje richting de scheidsrechter na afloop van de wedstrijd doet al een groot plezier!

In de Week van de Scheidsrechter ontvangen alle ruim 35.000 (assistent-)scheidsrechters vanuit de KNVB een persoonlijk, digitaal bedankje voor hun inzet.

SWB JO13-1

Scheidsrechtercoordinator Herman Wesseling mocht zaterdagmorgen zelf weer een potje fluiten op sportpark ’t Amsterdamse veld in Weiteveen🔝. De derby SWB JO13-1 – SVV’04 JO13-2 wist hij in prima banen te leiden. Met goed voetbal en gezamenlijke inzet wisten ze de eindstand op 5-1 te bepalen.⚽️ Na afloop bedankten alle spelers de scheids en gingen beide teams en de scheids gezamenlijk op de foto. SWB JO13 heeft al besloten om de scheids na elke wedstrijd te bedanken🤝

SWB JO17-1

➡️Ook zaterdagmiddag stonden we even stil bij de week van de scheidsrechter. De 17-jarige Dillan Schulte mocht vanmiddag op Sportpark “de Gruinte” voor het eerst SWB JO17-1 fluiten. Dillan fluit al jaren lang wedstrijden voor v.v. Schoonebeek. Hij begon als pupillenscheidsrechter en gedurende de jaren ging hij steeds een leeftijdscategorie ouder fluiten, via de F-jes, Ees, JO13, JO15 nu dus ook de JO17.

SWB JO17-1 moest aantreden tegen koploper Dalen/DSC JO17-1G. Dillan floot een keurige wedstrijd en had de teugels🐎, met soms pittige duels, goed in handen👐De wedstrijd werd eenvoudig met 0-6 gewonnen door Dalen/DSC. Na de wedstrijd werd er gezamelijke foto genomen, waarbij Dillan in de week van de scheidsrechter in het middelpunt van de belangstelling kwam te staan en werd hij bedankt voor zijn leiding.

Alle scheidsrechters bedankt voor het leiden van de wedstrijden!

Ook iets leuks te melden over de week van de scheidsrechter? Laat het dan weten