Zondag 7 oktober 2018: Schoonebeek – HODO 0 – 2  (1–5)

6 min: 0-1 Dennis van Veen
41 min: 0-2 Dave Padding
72 min: 0-3 Dave Padding
79 min: 0-4 Jorn Smit
82 min: 1-4 Ric Smit
88 min: 1-5 Jorn Smit

Ook HODO maatje te groot voor Schoonebeek

Nadat de eerste twee wedstrijden verloren waren gegaan, moest Schoonebeek thuis tegen HODO aantreden. HODO is een van de favorieten in de vierde klasse E. De gasten maakten hun favorietenrol meer dan waar en namen de drie punten mee in de bus, dankzij een afgetekende 1-5 overwinning op Schoonebeek.

HODO ging direct verbeten van start en drong Schoonebeek terug op eigen helft. Het duurde dan ook niet lang of het eerste doelpunt viel. Al in de 6e minuut pikte Dennis van Veen een diepe pass op, en passeerde doelman Martin Berens. Via de binnenkant van de rechterpaal viel de 0-1 binnen. HODO bleef doordrukken en wilde de wedstrijd snel beslissen, maar de 0-2 bleef uit. Schoonebeek kroop wel steeds meer uit zijn schulp, maar het bleef bij enkele speldenprikken. In de 41e minuut kwamen Leon Steffens en een HODO-aanvaller samen ten val binnen het strafschopgebied, Steffens hinderde de HODO-aanvaller bij het opstaan en de goed leidende scheidsrechter Ton Slag uit Rouveen legde de bal op de stip. De strafschop werd binnen geschoten door Dave Padding, 0-2. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft leunde HODO rustig achterover, en liet Schoonebeek het spel maken.  Schoonebeek kwam sporadisch tot doelrijpe kansen, en HODO was messcherp en dodelijk effectief in de tegenaanval. De solide ploeg uit Hollandscheveld bouwde zo de score verder uit. In de 72e minuut troefde Dave Padding Justin Katuin af en scoorde de 0-3. In de 79e minuut kon de geheel vrij staande Jorn Smit doelman Martin Berens passeren met een fraaie lob, 0-4. In de 82e minuut was Schoonebeek ook eindelijk een keertje succesvol, Ric Smit bracht de bal fraai onder controle en scoorde met zijn rechter buitenkant wreef, 1-4. Het slotakkoord was weer voor HODO, in de 88e minuut bracht Jorn Smit de 1-5 eindstand op het scorebord. Zijn schuiver vanaf rechts verdween via de binnenkant van de linkerpaal in het doel, 1-5.

De overwinning van HODO was meer dan verdiend, alhoewel de hoogte van de score enigszins geflatteerd was. Volgende week mag Schoonebeek op bezoek bij de andere topfavoriet Titan, HODO krijgt DVC’59 op bezoek.

HH/PS