Zondag 23 september 2018: Schoonebeek – Wijster 0 – 2 (0–0)

56 min: 1-0 Ronald Ipema
68 min: 2-0 Marc Priet

Schoonebeek opent competitie met nederlaag

Na wisselend succes in de beker, nipt verlies tegen HOC en SVV en winst tegen Weiteveen, begon afgelopen zondag de competitie voor Schoonebeek. Doordat er een aantal spelers vertrokken deze zomer, is de selectie van Schoonebeek er niet breder op geworden en heeft het vooral aan voetballend vermogen ingeleverd. Dit was dan ook in deze eerste thuiswedstrijd duidelijk te merken. In een niet al te beste wedstrijd nam Wijster uiteindelijk terecht de punten mee, 0-2.

De gasten uit Wijster bouwden in de eerste helft een licht overwicht op, en creëerden enkele mogelijkheden o.a. via Marc Priet. Schoonebeek kon daar weinig tegenover stellen, de opbouw verliep stroef en kansen/mogelijkheden waren spaarzaam. De rust werd dan ook met 0-0 bereikt.

Na de rust hetzelfde beeld, Wijster bleef de bovenliggende partij en wist het verschil nu wel in doelpunten uit te drukken. Via Ronald Ipema (0-1 in de 56e minuut) en Marc Priet (0-2 in de 68e minuut) nam Wijster afstand van Schoonebeek. In de 72e minuut leek Wijster op 0-3 te komen, doelman Berens was al uitgespeeld en Ipema schoot de bal richting het open doel. De bal werd echter vakkundig door Leon Steffens gestopt met de handen, hetgeen resulteerde in een rode kaart voor Steffens en een strafschop voor Wijster. De toegekende strafschop van Ronald Ipema werd gestopt door Berens, zodat de eindstand 0-2 bleef.

Met deze 0-2 thuisnederlaag heeft Schoonebeek dus een valse start van de competitie. Volgende week moet het uit naar DSC’65, daar zal uit een ander vaatje getapt moeten worden om wel een resultaat te kunnen halen.