Aanstaande zaterdag worden de Noordelijke bekerfinales gespeeld in Joure. Dat is voor de JO8 t/m JO19 teams, de meidenteams en de finales voor de mannen en vrouwen senioren uitgezonderd die van de standaardteams bij de heren.

De historie
Voor het eerst sinds jaren is hier weer een team van Schoonebeek bij aanwezig. De laatste keer waren dit zelfs twee teams van Schoonebeek tegelijkertijd, de toenmalige F1 en E1, die in 2006 de bekerfinale in Heerenveen voetbalden en allebei tweede werden. Bijzonder is dat enkele spelers die daar bij waren nu met Schoonebeek 2 de finale voetballen. Zover we weten zijn dat Jordy Bosch, Rob Koers, Mart Berends, Niek Weitering en Jesse Bosman. Jesse bedankt voor deze aanvulling!
Het is dus de eerste keer dat een seniorenteam van Schoonebeek de bekerfinale haalt: UNIEK.

De wedstrijd
Om 16:30 trapt Schoonebeek 2 af op veld G (=6) op het Sportpark de Hege Simmerdyk in Joure (Hoge Zomerdijk 5) en de tegenstander is zoals ze zich zelf noemen op Twitter “Het Koninklijke Vijfde” oftewel het vijfde team van Blauw Wit’34 uit Leeuwarden.

De selectie
De selectie voor deze cupfinale bestaat uit:
Maurice Beerlink, Chiel Jan Lohuis, Mart Berends, Dennis Mohlman, Eduard Bos, Tim Slomp, Jordy Bosch, Mike Stam, Jesse Bosman, Joshmar Steffens, Lars Kamps, Chiel Steffens, Mischa Katuin, Rene Streuer, Rob Koers, Peter Striper, Bob Lohuis en Niek Weitering.

Deze selectie staat zoals gebruikelijk onder begeleiding van:
Wilbert Arends, Wouter Homan, Bart Lubers en assistent scheidsrechter Meike Steffens.

Als verzorgers zijn Robin Smeman en Anouk Steffens mee.

De supporters
Ze vertrekken zaterdagmiddag om 14:00 in een bomvolle dubbeldekker van Lanting Reizen met familie en supporters naar Joure.

Road to the final
Schoonebeek behaalde deze finale door overwinningen op:
Sc Erica 5, SVV’03 3, Sellingen 2, Pekelder Boys 2, BATO 2, MSC 2, Rolder Boys 3 en Wolvega 3.

De tegenstander
Blauw Wit’34 5 pakte in hun klasse al het kampioenschap en is naarstig op zoek naar de dubbel: kampioen worden en de beker winnen. Maar ook Schoonebeek 2 heeft de beste papieren om nog kampioen te worden en kan dus ook de beker winnen.

Succes Schoonebeek 2, het is een bijzondere dag en door net net zoals in de voorgaande beker- en competitiewedstrijden te voetballen kan het alleen maar mooier worden!

De eindstand?