Kom vanavond Schoonebeek 2 steunen! De thuiswedstrijd tegen Fc Wolvega 3 begint om 19:30.

Het bekeravontuur van Schoonebeek 2 begon in de poulefase op zondag 3 september 2017 toen van Sc Erica 5 met 1-6 werd gewonnen. In diezelfde poule delfde ook SVV’04 3 het onderspit met 6-1.

Daarna duurde het tot 4 februari 2018 dat in de eerste knockoutronde Sellingen verslagen werd met 1-3. Ook van Pekelder Boys werd in een uitwedstrijd gewonnen, 0-6. In de volgende ronde mochten ze weer een uitwedstrijd spelen met als tegenstander BATO uit Winschoten. Door die wedstrijd met 0-3 te winnen mochten ze eindelijk een thuiswedstrijd voetballen en wel tegen MSC 2. Die wedstrijd werd in de tweede helft beslist door met 4-1 te winnen waardoor de eerste halve finale een feit was.

Uit tegen Rolder Boys op Hemelvaartsdag waren ze strafschoppen nodig na een 1-1 eindstand maar ze wonnen die wel. Daardoor dachten we allemaal al dat de finale was bereikt. Helaas hadden we te vroeg gejuicht want om de finale in Joure te halen moeten ze in de tweede halve finale winnen van
Fc Wolvega 3.

De wedstrijd tegen Fc Wolvega is de 8e bekerwedstrijd voor het tweede en hopelijk kunnen ze het bekeravontuur met nog 1 wedstrijd verlengen, succes Schoonebeek 2!