Zondag 29 april 2018: Bargeres  – Schoonebeek 0 – 1  (0–1)

45 min: 0-1 Justin Katuin

Schoonebeek te bescheiden bij uitwinst tegen Bargeres

Een gemiste strafschop, 3 dubieus afgekeurde doelpunten, een bal op de paal; maar ook de uiteindelijk winnende treffer op slag van rust. Schoonebeek was de gehele wedstrijd de bovenliggende ploeg en was het enige team vanmiddag dat recht had op de overwinning. Kort dekkend en fel jagend legde men Bargeres de wil op maar drukte het opgebouwde overwicht te weinig uit in doelpunten. Maar met de uiteindelijke 0-1 uitoverwinning was Schoonebeek toch tevreden.

De wedstrijd Bargeres – Schoonebeek begon vrij tam, het eerste half uur gebeurde er weinig. Een paar speldenprikken aan beide zijden was het magere resultaat. Maar na een half uur spelen werd Schoonebeek steeds sterker, en creëerde diverse kansen. De eerste grote kans was voor Jeffrey Berens die de paal raakte. Daarna was het wederom Berens die een strak schot van Niek Huser op randje buitenspel tot doelpunt promoveerde. De assistent scheidsrechter was deze middag wederom gretig met de vlag, en zijn signaal werd door scheidsrechter van der Veen over genomen. Daarna werd Justin Katuin in de zestien aangespeeld, hij draaide open en schoot onberispelijk binnen. Tot ieders verbazing, zelfs de assistent van Bargeres die deze keer zelfs niet vlagde, keurde scheids van der Veen ook deze treffer af wegens buitenspel. Vervolgens kreeg Schoonebeek een strafschop, hands binnen de zestien, maar deze werd door Huser niet strak genoeg ingeschoten en dus gestopt door de doelman Kleine van Bargeres. Nog voor de rust werd er nog een rechtmatig doelpunt van Schoonebeek afgekeurd. Jeffrey Berens werd door Jesper Swieters diep gestuurd, Berens haalde twee verdedigers in en wipte de bal beheerst over de doelman heen. Wederom volgde er een vlag en fluitsignaal…. In de blessuretijd van de eerste helft volgde dan toch nog de meer dan terechte openingstreffer voor Schoonebeek, Huser zette voor en Justin Katuin kopte bij de tweede paal binnen, 0-1 en rust.

Ook in de 2e helft controleerde Schoonebeek de wedstrijd, maar zoals de laatste weken wel vaker had Schoonebeek moeite met het afronden. Schoonebeek leunde steeds meer op de 0-1 voorsprong, en verzuimde deze uit te bouwen. De diverse kansen werden allemaal vakkundig om zeep geholpen, waardoor Bargeres geloof bleef houden in een beter resultaat. Het laatste kwartier probeerde Bargeres met een slotoffensief nog een puntje uit de strijd te halen, maar ondanks corners en vrije ballen werd Bargeres nooit echt gevaarlijk. Na 90 minuten en wat blessuretijd stond er voor Schoonebeek, een weliswaar magere maar dik verdiende, 0-1 overwinning op het scorebord.

Met deze overwinning stijgt Schoonebeek weer een plekje op de ranglijst, het wipt over Protos heen en staat nu weer derde. De komende week zijn er nog meer punten te halen, want donderdag volgt de inhaalwedstrijd thuis tegen EHS’85, en dan zondag uit naar Valther Boys. Bargeres is nog steeds niet verlost van degradatiezorgen, maar donderdag tegen hekkensluiter Zwartemeerse Boys en zondag Witteveense Boys moeten er punten gepakt kunnen worden.

HH/PS