“Wat zouden jullie nog graag willen hebben?” Was de vraag van Ben Wubbels aan de klussengroep van v.v. Schoonebeek. Tja wat zeg je dan en waarom vraagt Ben dat?

Zoals de meesten wel weten hebben Ben en Paul hun boerderij in Nieuw Schoonebeek verkocht. Zij wilden daarom de voetbalvereniging iets schenken wat tastbaar is, en waar behoefte aan is. Er werd al langer gesproken binnen de voetbalvereniging over de aanschaf van een trekker, die ingezet kan worden bij het onderhouden van ons sportpark. Een trekker is handig bij het rollen van de velden, het maaien rondom de velden, het transporteren van diverse zaken en het algemene onderhoud. Het rollen van de velden gebeurde bijvoorbeeld vaak met een personenauto omdat een grote trekker voor teveel insporing zorgde en de aanwezige zitmaaier te licht is voor dit werk.

Ben is uiteindelijk zelf naar Mechanisatie Kort in Erica gegaan om daar een mini trekker te kopen. Vrijdagmiddag 20 april rond 16:00 werd de trekker op sportpark de Gruinte afgeleverd. Een prachtig nieuwe blauwe Boomer 20 van het merk New Holland met 23 PK en op gazonbanden. Naast de trekker worden ook nog diverse werktuigen geleverd; een kiepkar, een grondbakje en een maaier. Ben nam zelf ook nog even plaats op “zijn” trekker.

De sleutels voor de minitrekker werden afgelopen vrijdagmiddag officieel overhandigd door Ben Wubbels aan voorzitter Henk Vischer. Daarbij is ook de afspraak gemaakt dat de “kerkhofploeg” de trekker ook kan lenen voor hun klussen op het terrein rondom de kerk.

Ben en Paul, namens geheel v.v. Schoonebeek hartstikke bedankt voor dit gulle gebaar. We gaan veel plezier beleven aan het gebruik van deze trekker!