Zondag 1 april 2018: Zwartemeerse Boys – Schoonebeek 1 – 1  (0–1)

15 min: 0-1 Jesper Swieters
80 min: 1-1 Tim Funke

Schoonebeek gelijk tegen Zwartemeerse Boys

Schoonebeek moest afgelopen zondag op bezoek bij Zwartemeerse Boys. Met nog steeds een gehavende selectie, was het voor trainer Arends wederom puzzelen om een representatief elftal binnen de lijnen te brengen. Om bovenin mee te blijven doen, moest eigenlijk gewonnen worden. De uiteindelijke 1-1 eindstand voelde dan ook als een nederlaag.

Vanaf het begin bracht Schoonebeek te weinig om een goed resultaat af te dwingen. Desondanks kwam Schoonebeek in de 15e minuut nog wel op voorsprong via Jesper Swieters. Het uitermate warrige fluiten van scheidsrechter Winters, die werkelijk waar alles tegen Schoonebeek floot, hielp ook niet echt mee. Hierdoor kwam Schoonebeek geen enkel moment echt in de wedstrijd, en was het misschien wel de slechtste wedstrijd van het seizoen. In de 80e minuut scoorde Zwartemeerse Boys ook nog de gelijkmaker via Tim Schulte. En tot overmaat van ramp mocht Ruben Hoek ook nog eerder douchen van de scheidsrechter na twee gele kaarten wegens commentaar op zijn warrige leiding.

Schoonebeek bracht te weinig deze middag om een overwinning af te dwingen, en Zwartemeerse Boys profiteerde daarvan met een punt. Dit puntverlies kan aan het eind, als de prijzen worden verdeeld, wel eens heel zuur zijn. Er komt nu een periode aan met veel wedstrijden, ook doordeweekse inhaalwedstrijden. Donderdag al thuis tegen DSC’65, dan kan Schoonebeek laten zien of het nog mee wil doen voor de prijzen. Daarna volgen wedstrijden tegen (sub) toppers HOC en Sweel.