Door begeleiding MO15:

Voor de meiden van SWB MO15 was het woensdagavond dè wedstrijd van deze competitie.

Al weken was de leiding met deze wedstrijd bezig. Ook de trainers waren de laatste trainingen fanatiek bezig om de meiden klaar te stomen voor deze wedstrijd. Afgelopen zaterdag werd door spelersgebrek bij LTC de wedstrijd afgelast en dus naar de woensdagavond verplaatst. Bij binnenkomst in de kleedkamer waren de meiden allemaal nerveus. Een goed teken? Dat zou blijken bij aanvang van de wedstrijd. Helaas deden Briit (blessure) en Kim (ziek) niet mee, maar waren er wel om te supporten!!

Meteen werd er druk gezet op de helft van LTC. Er werd meteen fel gestreden om iedere bal. De eerste twee kansen waren voor Lynn en Nikita die beide een kans kregen voor de keepster van LTC. LTC gaf goed tegendruk en wist ons ervan te weerhouden om te scoren. Kansen waren er voor ons maar ook LTC kwam de eerste helft 2x gevaarlijk dicht bij ons doel maar gelukkig ging de bal er niet in. De beste kans voor ons kwam van de voet van Estelle die de bal op de kruising schoot. Het spel ging de eerste helft voornamelijk over rechts waardoor Lynn als rechtsbuiten meerder kansen kreeg. Ze wisselde van positie met Babeth die daarna op de rechtsbuiten ook meteen gevaarlijk werd.

Dat resulteerde in de 27e minuut eindelijk in een 1-0 voorsprong voor de meiden. Babeth kwam er door op rechts na een goede pass van Liz die mee opkwam vanuit de laatste man positie. Babeth schoot de bal strak tussen de keepster en de eerste paal in het doel. GOAL!! Het middenveld met Dewi, Estelle en Esmee hielden goed druk op de verdediging van LTC zodat die maar enkele keren op onze helft kwamen. De geconcentreerde verdediging met Carlin Liz Noa en Manon zorgden ervoor dat LTC weinig tot geen kansen kregen. Met een 1-0 voorsprong gingen we de rust in.

In de tweede helft waren Nathalie en Julia erin gekomen en die stonden ook prima hun mannetje. Het fanatisme en de werklust spatte er bij de meiden vanaf. Wederom kregen we kansen en in de 4e minuut was het al raak! Lynn kon alleen op de keepster af na een duel met de laatste man van LTC en wist de bal in het doel te schieten, 2-0!! Daarna ging het spel wat op en neer en kreeg Kira ook wat te doen maar wist het doel schoon te houden. Jessica was intussen ook in het veld gekomen voor Manon die door haar vechtlust kramp had gekregen in beide benen. Weer een goede kans was er voor Lynn die na een goede voorzet van Babeth de bal in het doel schoot. Helaas was het buitenspel en werd het geen 3-0. De voorhoede met Julia Nynke en Babeth creërden nog verschillende kansen maar hun werklust werd niet beloond.

Na 5 minuten extra tijd van de scheids, door een aantal blessures, werd er dan eindelijk afgefloten en hadden we de verdiende drie punten binnen. De ontlading en blijdschap was dan ook groot. De meiden verdienen stuk voor stuk de complimenten voor hun getoonde werklust en inzet. Dit is wat we willen zien en we genieten hier enorm van. Ook de aanwezige supporters hebben naar onze mening een prima wedstrijd gezien, bedankt voor jullie aanwezigheid!

Met nog 2 wedstrijden te gaan en LTC nog drie kan het kampioenschap ons haast niet meer ontgaan.