Zondag 9 april 2017: Schoonebeek – Zwartemeerse Boys 1 – 0  (0–0)

89 min: 1-0 Leon Steffens

Schoonebeek krijgt Zwartemeerse Boys in slotfase op de knieën

Na vier uitwedstrijden op een rij, mocht Schoonebeek eindelijk weer eens een thuiswedstrijd spelen. Op het zonovergoten sportpark “De Gruinte” kwam Zwartemeerse boys op bezoek. Door de goedgevulde ziekenboeg moest trainer Arends weer improviseren met zijn opstelling. Schoonebeek-Zwartemeerse Boys kon tussen de tweede en 89e minuut alle kanten op. Al in de eerste minuut kreeg Jeffrey Berens, vrij voor de Boysdoelman, een dot van een kans, maar van schrik schoot hij over de kruising. De beslissing, in Schoonebeekvoordeel, viel in de 89e minuut: In de scrimmage uit een corner van Justin Katuin, prikte Leon Steffens de winnende 1-0 treffer binnen.

De eerste helft was van een beter niveau dan de tweede helft; beide teams legden wel veel energie op de grasmat, maar konden het publiek geen sprankelende wedstrijd voorschotelen. Wederzijds slordig balverlies en dan maar weer de lange bal hanteren, kenmerkte de opbouw van beide teams. De betere kansen waren voor Schoonebeek, maar deze werden niet in treffers omgezet. De grootste was in de 23e minuut, Kevin Poker werd neergehaald binnen de beruchte lijnen, maar de toegekende strafschop van Jesper Swieters werd uitstekend gepareerd door de Boysdoelman. Uiteindelijk en na 9 (!) minuten extra tijd floot, de scheutig met OW’s strooiende scheidsrechter, Jan Hoorn voor het eindsignaal.

Schoonebeek zette zo een thuiswedstrijd om in verdiende winst, en sluit weer aan bij de subtop. Volgende week kan het op bezoek bij kampioenskandidaat EMMS. Zwartemeerse Boys kan een nacompetitieplaats voor degradatie bijna niet meer ontlopen.

HH