Zondag 2 april 2017: SVBC – Schoonebeek 0 – 2  (0–1)

12 min: 0-1 Kevin Poker
83 min: 0-2 Leon Steffens

Schoonebeek boekt verdiende uitzege tegen SVBC

Na een weekje rust moest Schoonebeek afgelopen zondag zijn 4e opeenvolgende uitwedstrijd voetballen, deze keer uit tegen SVBC. Op het hoofdveld in Compas was het gras (te) lang, maar bij het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Roos stond er wel een kale 0-2 eindstand op het scorebord. Dit was een verdiende overwinning, al moest Schoonebeek het met letterlijk veel pijn en wat minder moeite van ver halen. Jordy Bosch werd geblesseerd gewisseld, daarna trapte Niek Weitering tegen de cornervlag (naar CHP Emmen), en nog even later leek Nick Schulte te moeten afhaken maar kon gelukkig door. Aan tactische wissels kwam trainer Arends dus bijna niet meer toe.

SVBC kreeg al in de 1e minuut een corner te nemen, maar Schoonebeek nam al snel het initiatief over. Het trok de veters wat strakker aan en opende in de 12e minuut de score. Mart Berends schoot op doelman Wassink, en Kevin Poker gaf de terugstuitende bal het laatste tikje; 0-1. Jesper Swieters schoof in kansrijke positie in de 35e minuut nog op de linkerpaal. Zo gingen beide ploegen rusten met een 0-1 ruststand.

Schoonebeek leunde in de tweede helft erg lang op de minieme 0-1 marge, en verzuimde tot de 83e minuut om het overwicht verder uit te buiten en het duel op slot te gooien. Een corner van Justin Katuin werd met het hoofd door Leon Steffens in de verre hoek gekopt; de bevrijdende 0-2 treffer was een feit. De gastheren gaven zich gewonnen en Schoonebeek boekte daarmee weer een verdiende uitzege.

Na 4 opeenvolgende uitwedstrijden zou een keer weer thuis winnen ook mooi zijn, hopelijk a.s. zondag tegen Zwartemeerse Boys op sportpark “De Gruinte”.

HH