Korfbaluitslag bij Beloftenwedstrijd Schoonebeek O21– CEC O21

WEITEVEEN – Schoonebeek had na 2 wedstrijden nog nul punten. Daar waar in de wedstrijden tegen Zwartemeer en SVBO goed werd gespeeld maar niet tot weinig (1) werd gescoord, werd dit nu ruimschoots goed gemaakt.

In een aantrekkelijk duel in een hoog tempo golfde het spel in het begin op en neer. Justen Beerling, door CEC als meest waardevolle speler beoordeeld, liet eindelijk weer eens zien welke kwaliteiten hij in huis heeft. Aan CEC kant was het Tom Rengers die als meest waardevolle werd verkozen.

Nadat de eerste storm van aanvallen van CEC was gaan liggen nam Schoonebeek de wedstrijd over door fanatiek en scherp de duels in te gaan. CEC durfde niet mee te gaan in deze “mannelijke” strijd en kreeg hiervoor de rekening, met 9 tegengoals, gepresenteerd. CEC scoorde zelf wel 4 maal maar dit mocht Schoonebeek zich zelf aanrekenen want deze goals werden te gemakkelijk weggegeven.

Ondanks dat er in hoog tempo werd gespeeld bleef Schoonebeek vol gas geven. Na een 3 -1 ruststand en 4 – 1 en 4 – 2 liep het in een tijdsbestek van 9 minuten uit naar 8 – 2. Door verslapping scoorde CEC daarna in kort tijdsbestek nog 2 maal, maar was het de 16 jarige debutant Mischa Katuin die conform afspraak geheel onbevangen inviel en dit bekroonde met het laatste doelpunt in deze wedstrijd.

Volgende wedstrijd is tegen Zwartemeer en gezien het spelbeeld van de eerste wedstrijd heeft Schoonebeek daar nog wat recht te zetten. Er zijn dus nog mogelijkheden in poule B voor Schoonebeek.

15’ min Niek Huser 1 – 0

20’ min Tom Rengers 1 – 1 (pen)

33’ min Edfrin Silvania 2 – 1

45’ min Edfrin Silvania 3 – 1